Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CC 160 kommer inte igÃ¥ng efter strömavbrott  (läst 807 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Abedonken

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej,

Jagg har nyligen skaffat mig en kåk med en Bosch CC 160. I vintras när det var som kallast var en elektriker hos oss för att byta elmätare, efter det kom värmepumpen inte igång. Då var jag själv på jobbresa, men frun tvingade honom att fixa igång den igen. Jag vet inte vad han gjorde, men han ska enligt utsago ha snackat med en installatör i telefon en timme och sedan fått igång den.

Nu i veckan så böt jag spis, och blev tvungen att bryta strömmen. Nu beter sig kretsarna såhär när jag ger den ström: https://www.youtube.com/shorts/gSRJhu00HIk

Reläet på tillskottskortet klickar konstant och alla LEDar blinkar i otakt med det. Jag gissar att de har något spänningsfall, och att samma spänningsfall gör att reläet kopplar bort. Rego 800-displayen får inget liv alls. Den kör fint på nöddrift.

Har nån sett liknande?

Utloggad Abedonken

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: CC 160 kommer inte igång efter strömavbrott
« Svar #1 skrivet: 25 september 2023, 16:28:22 »
Transformatorkortet har tre svällda elektrolytkondensatorer a 470uF 25V. De lär väl vara spänningsstabilisatorer för 12V åt de andra korten.

Nytt transformatorkort löste problemet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!