Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Komplettera termavent frÃ¥nluftvärmepump  (läst 1791 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Crank

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Komplettera termavent frånluftvärmepump
« skrivet: 01 april 2013, 21:58:56 »
Hej, jag har en 1.5 plans villa från 1999 på 155 kvadrat med ett Termavent frånluft till luft värmesystem som inte orkar med då det blir några få minusgrader, är det runt noll så kan vi få 20 grader men vid -10 så kan den bara hålla ca16 grader. Vid kalla nätter då man glömt slagit på elementen på kvällen innan vaknar man av att det är riktigt kallt.

Systemet har en förvärmare som går på max då det är kallt, och den går på 2kw dygnet runt vid minusgrader.

Funderar på att komplettera med en lvp Mitsubishi fh35 alternativt ersätta nuvarande system med denna. Men fördelen med Termaventen är att när den ger värme så får man bra värmespridning.

Det optimala vore om man kunde stänga av förvärmaren pÃ¥ Termaventen och lÃ¥ta den bara Ã¥tervinna frÃ¥nluftvärme och att ersätta 2kw förvärmaren med en lvp. 

Är det någon som vet hur man kopplar ur förvärmaren på en Termavent? Eller har gjort på likande sätt med annat system. Eller har andra rekommendationer på hur jag kan få mer värme..

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!