0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då vänder jag på frågan och säger vilken bil är bättre?
Sen vad jag vet så finns det inte ens en handfull tillverkare i världen av turboaggregat.Garret, Mitsu, IH bl.aDessa aggregat sitter i alla världens bilar och hur bra det fungerar beror mera på om de har matchat turbo och motor än vem som har tillverkat den.
hej att ni orkar.... det är väl inte svårt å fatta att efter xxxxx antal mil tar en turbo slut....oavsett om den sitter i en golf eller i en volvo...det som i huvudsak styr livslängden är kvaliten på oljan,hur motorn körs å hur man stannar av motorn efter körning,finns inte en turbo som mår bra av att köras glödröd å sen tvär stänngas av oaavsett om den sitter i en saab eller volvo...sen är det ingen nackdel att varmköra en turbo motor nån min innan man kör som ett troll ....så smörjningen kommer igång rejält i turbonå kör man som en galning med 1,6 kg ladd nöter det förmodligen mer på grejerna än om man tuffar runt med 0.4 kg i laddtryck
Så du säger att saab har 1,6kg laddtryckt medans din familjecontainer till peugeot har 0,4?
hej... funkar inte företaget/företagen så lägg ner skiten eller ska vi börja stoppa in skattepengar i ica å coop med då nån butik går illla ?ett företag som skälv inte kan eller klarar av att stå på egna ben å generera vinster ska inte finnas.eller det går i kk....då det fattas pengar så funkar det för flera 100 000 småföretagare i sverge varför ska nu SAAB va ett undantag ?
skrev jag det ? .....mig veterligen sitter det inte nån turbo i min 806a ....så laddar jag 0,4 är det ett under
vi bor 3400 i komunen ca å 50 jobb är hyfsat stor % då...va bara en tanke
Det bor ca 46000 i trollhättan vilket med 3000 gör 6,5%.Dina 50 i en by med 3400 gör 1,4%.Du snackar hellre än du räknar va?