Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: SC-JA2518 ger ingen värme  (läst 1368 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sjw

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Jag tror jag skall skaffa VP
SC-JA2518 ger ingen värme
« skrivet: 03 juli 2019, 18:34:45 »
Jag har nyss installerat en ny SC-JA2518 som jag köpte i höstas. När jag startar om den genom att ha brutit strömmen sÃ¥ ger den bra värme i 1 minut. Det kan jag konstatera genom att känna pÃ¥ de tvÃ¥ kopparrören och ocksÃ¥ att det kommer bra värme ur innerdelen. Efter en minut slutar den att ge värme trots att jag ställt den pÃ¥ 30 grader Heat. Jag hör att kompressorn gÃ¥r utan att ge värme efter den inledande minuten vilket jag kan känna med handen pÃ¥ de tvÃ¥ kopparrören pÃ¥ utedelen. När jag sedan stängt av strömmen och känner med handen pÃ¥ det jag tror är expansionsventilen bakom elkopplingen sÃ¥ verkar denna vara varken vara kall eller varm. Det är alltid bara 1 minut som pumpen ger värme.  Spänningen kan variera 220-230 volt i elnätet, men kompressorn fortsätter ju att gÃ¥ sÃ¥ det borde ju inte vara där problemet ligger. Är det nÃ¥gon som har en aning om vad som kan vara orsaken till felet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!