Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: SC_JA2518, hur öppna fronten och var lägga in USB tilläggsmodul?  (läst 3040 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sjw

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
  • Jag tror jag skall skaffa VP
Jag köpte i höstas SC-JA2518 och började nu installera inomhusdelen i mitt fritidshus. Jag tog hål i väggen och monterade upp inomhusdelen. Tyvärr tittade jag innan inte efter var USB stickan skall stickas in desto mer innan jag monterade upp den på väggen. Jag jag såg i manualen att man skulle sticka in den i locket. Men när jag nu försöker lyfta locket på fronten kan jag inte öppna det. Det är kanske någon speciell hake eller vad det nu kan vara som gör att jag inte kan öppna det? Det är svårt att se då jag nu har den på väggen och bara har kanske en 7 cm springa att glutta in under då den är upphängd. Det som lite förbryllar är att när jag ser installationsvideon så ser det så enkelt ut där de bara lyfter locket och i locket sätter in USB-stickan. Men frontlocket är ju helgjutet uppifrån och ända ner också över springan för luftutflödet. På videon som finns på Jula.se så lyfter de locket som öppnas ovanför springan. Jag undrar om jag har fått någon gammal modell SC-JA2518 i vilken USB stickan inte kan installeras eller om jag lyckas öppna frontallocket så kanske ligger USB anslutningen där? Jag köpte denna maskin delvis för att den kunde fjärrstyras så jag när det är kallt kan slå på den och komma till ett varmt hus. Kanske någon förstår mitt problem och kan hjälpa lite.

Robban71

  • Gäst
Robban71
SV: SC_JA2518, hur öppna fronten och var lägga in USB tilläggsmodul?
« Svar #1 skrivet: 07 augusti 2019, 08:54:23 »
Hur har det gått med wifi? Jag har samma problem.

Thuve Gustavsson

  • Gäst
Thuve Gustavsson
SV: SC_JA2518, hur öppna fronten och var lägga in USB tilläggsmodul?
« Svar #2 skrivet: 30 december 2019, 17:05:31 »
Hej ny här kanske lite sent svar men det är vä samma som på SC jA2519
som jag har Det sitter en skruv vid varje sida pÃ¥ fro väl dolda  Under smÃ¥ flikar lossa dom o vik upp fronten sÃ¥ sitter fästet för stickan där
För du har väl luftfiltret liggande ovanpå
Jag har stickan men appen ha´nog uppdaterats så just nu funkar det inte någon som har tips om detta

Jag kan fota var skruvarna sitter o skicka

Utloggad RaveG

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej!

Jag har SCJA2516 och där sitter stickan som Thuve säger under luckan. Kanske inte är samma på senare modeller?

Har hänt mig kanske 2-3 gånger att värmepumpen står som offline i appen trots att den borde vara uppkopplad.
Dels hände det när jag startade om routern en gång och en gång när jag försökte koppla upp mig utomlands med dåligt nätverk.
Lösningen för mig var att stänga av pumpen med kontrollen. Vänta några sekunder tills att den är helt avstängd. Dra ut sladden i 10 sekunder och sedan starta upp allt igen.

Jag hade också problem med att koppla upp pumpen på mitt vanliga nätverk med 2,4 + 5 GHz. Gästnätverket som bara har 2,4 GHz gick däremot direkt.

Man kan även använda "Midea Air" appen som jag tycker är snyggare. Bara att logga in med samma uppgifter som i "NetHome Plus" så finns pumpen där.
« Senast ändrad: 05 januari 2020, 16:19:27 av RaveG »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!