Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Avstånd till taket xrh40?  (läst 1287 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vaklagärdan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Avstånd till taket xrh40?
« skrivet: 18 november 2020, 22:53:59 »
Fick en Daikin Xrh40 installerad förra veckan. Installatören satte den så att det är ca 3,5 cm mellan innerdelens framkant upp till tak. Men eftersom innedelen är lite välvd så är det endast typ 2 cm mellan bakkant av innerdelen till taket. Räcker det? Är det i framkant den suger in luft? I bruksanvisningen står det ”minst 3 cm”, men svårt att veta om det är i framkant eller bakkant man menar. Hoppas det räcker med 3,5 cm i framkant.

Nån som har koll?

« Senast ändrad: 18 november 2020, 22:56:07 av vaklagärdan »

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Avstånd till taket xrh40?
« Svar #1 skrivet: 19 november 2020, 06:59:02 »
Det räcker.

D

Utloggad vaklagärdan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Avstånd till taket xrh40?
« Svar #2 skrivet: 19 november 2020, 07:04:05 »
Ok tack för svar Daikin.

Utloggad vaklagärdan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Avstånd till taket xrh40?
« Svar #3 skrivet: 19 november 2020, 12:14:12 »
En fråga till dig Daikin som jag hoppas du kan svara på:

Är det ok att använda vilken auktoriserad Daikin återförsäljare/installatör som helst för eventuella framtida garantiärenden och service av pumpen? Eller måste det vara den firma man köpte den av från början? Fick tyvärr inget vidare förtroende för den auktoriserade Daikinfirma som satte upp min pump. Dom installerar 99% Mitsubishi och ganska ogärna Daikin och har varit ganska svåra att kommunicera med. Även delvis slarvig installation.   

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Avstånd till taket xrh40?
« Svar #4 skrivet: 19 november 2020, 17:20:37 »
En fråga till dig Daikin som jag hoppas du kan svara på:

Är det ok att använda vilken auktoriserad Daikin återförsäljare/installatör som helst för eventuella framtida garantiärenden och service av pumpen? Eller måste det vara den firma man köpte den av från början? Fick tyvärr inget vidare förtroende för den auktoriserade Daikinfirma som satte upp min pump. Dom installerar 99% Mitsubishi och ganska ogärna Daikin och har varit ganska svåra att kommunicera med. Även delvis slarvig installation.
Om du registrerar dig på standbyme och din installatör har garantiregistrerat din maskin på samma site så kan du bocka i att du vill ha en annan part som din servicepartner om du ej är nöjd med den som har installerat maskinen.

https://standbyme.daikin.se/sv/

Mvh
D

Utloggad vaklagärdan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Avstånd till taket xrh40?
« Svar #5 skrivet: 19 november 2020, 20:08:40 »
Tack för svar Daikin!! Måste jag göra det valet nu direkt eller kan jag gå in och bocka i att jag vill ha en annan firma vid ett senare tillfälle? Jag registrerade min maskin på standbyme idag och fick ett meddelande att jag nu har garanti i 6 år. Men måste min installatör också garantiregistrera min maskin där för att garantin ska gälla alltså?? Det vet jag att dom inte gjort och inte kommer göra heller om jag inte säger till dom!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!