Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Nibe 1210/1215 NTC motstÃ¥nd  (läst 1033 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3404
  • Karma +4/-7
Nibe 1210/1215 NTC motstånd
« skrivet: 15 september 2018, 21:54:00 »
Min utomhusgivare började visa för hög temperatur.  Googlade det här forumet och mÃ¥nga anger ett 3.3k NTC motstÃ¥nd, medan ett inlägg citerar en tabell med motstÃ¥ndsvärden för olika temperaturer som kommer frÃ¥n Nibe.  Denna tabell motsvarade exakt ett NTC-motstÃ¥nd pÃ¥ 3.0k med B25/100 kurva pÃ¥ 3988.  SÃ¥ jag köpte dessa.  Det är ju ingen jätteskillnad, men den tempgivaren jag har fungerade i alla fall utmärkt.

Vet  att Nibe ibland är ganska tillmötesgÃ¥ende och skickar givare gratis om man ringer, men tyckte ändÃ¥ att pumpen är runt 15 Ã¥r gammal och behövde inte tigga mig till givare.  DÃ¥ de var ganska billiga, sÃ¥ köpte jag lite mer än jag behöver för att fÃ¥ ner styckpriset och komma över fraktfrigränsen.

De är epoxy-doppade och kommer med anslutningstrÃ¥d färdigskalade i ändarna.  De är nÃ¥got mindre än i alla fall den givare som satt där förut.

Så om någon annan behöver dessa givare så har jag en bunt för självkostnadspris 12.50:-/st + lika mycket för porto och emballage.

Hoppas inte detta sabbar något för Rickard, då får han ta bort den (men jag kollade om han hade denna givare och kunde inte hitta den).
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!