Skrivet av: Pumpens
« skrivet: 26 maj 2019, 17:13:39 »Jämför även T3 med T8/T9 under VV-laddning och se om nån givare visar orimligt värde?
En är det inte helt löst, suck. Det visar sig att när jag tittar på T6, T8 och T9 så är det stabila siffror men så ibland händer det att T9 värdet sjunker ner några grader under körning och ibland hoppar det upp igen. Så då är frågan om en trasig givare kan hoppa så här(glapp?), om den är trasig ska den bara visa fel värden hela tiden då, eller hur brukar symptomen vara?
Har kollat på kontakten som sitter på kretskorten och där ser det fint ut, så ska ta och köpa metaltejp(återställa eller montera ny) så jag kan ta bort givaren fysiskt på röret och se hur det ser ut där. Om det är så att kabeln håller på att lossna, är det då möjligt att löda om det hela, tänker om det är en helgjuten sak så det bara är byte som gäller? Om jag byter till en ny givare är det något jag ska tänka på?