Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: AvstÃ¥nd till tak XRH40  (läst 1326 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kobojsare

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 92
  • Karma +0/-0
Avstånd till tak XRH40
« skrivet: 23 oktober 2018, 09:18:44 »
Hejsan!

Installatören håller på att installera en caldo xr40. Innedelen är på plats över ytterdörren. Efter lite om och men så fick vi 3cm utrymme ovanför innedelen. Installatören ville ha den ännu högre upp. Pga krångel med rördragning på utsidan.

Är nu lite rädd att jag inte kommer åt för rengörning samt att service kan utföras. Någon som vet om det fortfarande är möjligt?

Om jag förstått rätt så ska det inte ha alltför stor påverkan på effekten. Någon kanske också kan svara på det?

/Kobojsare

Värmeglad.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Avstånd till tak XRH40
« Svar #1 skrivet: 23 oktober 2018, 09:51:24 »
Är du lite orolig kan du be montören ta bort plasthöljet så ser du att det går och då borde det även finnas utrymme för att komma åt att göra en rengöring vid behov.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Kobojsare

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 92
  • Karma +0/-0
SV: Avstånd till tak XRH40
« Svar #2 skrivet: 23 oktober 2018, 13:21:03 »
Japp. Bad installatören att ta bort plasthöljet och visa. Jag har något större händer än installatören så kan bli meckigt för mig att ta bort höljet. En service bör vara möjligt i alla fall. Kul!

Är enormt taggad att testa maskinen!

Värmeglad.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!