Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: golvvärme, här och där.  (läst 1568 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad johnny2d

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 309
  • Karma +3/-0
golvvärme, här och där.
« skrivet: 16 april 2012, 18:42:40 »
ska bygga ut 40 kvadrat vardagsrum och dessutom bygga in en farstu och funderar en del kring golvvärme och hur man bör göra.
förutsättningarna är: i källaren en nibe 1245 med 200liter tank av en vvberedare, vi har vattenelement överallt i huset nu. farstun som ska byggas in  är ca 12 m2 och golvet där är lecablock och det är källare under där.
övrigt så är planen att bygga ut 40 m2 runt hörnet om farstun och det ska bli torpargrund med gjuten sula och leca grund och trägolvåsar.

Mina funderingar är: om jag kan lägga golvvärme i bägge byggnadsdelarna och dra slingorna till samma minishuntgrupp, eller måste jag köpa 2 shuntar med varsin circpump?
Hur kopplar jag lättast in det på niben? Jag vill troligen bitvis kunna ha värme på endast golvvärmedelarna delar av året. koppla in golvvärmen i parallell efter tanken och ha avstängning för elementvattnet?
Hur lägger jag golvvärmen på lecagolvet, det isolerar i sig ganska bra (luftspalter i blocken), men behöver jag ha mycket frigolit för att det inte ska värma källartaket allt för mycket. har ca 5 cm till golvvärme och golvytan...

så många funderingar, hoppas nån har svar :-)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!