0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Visst har du rätt Lexus, men samtidigt får man inte heller gå till överdrift i sin iver att vara bäst, det gäller nog som säljare att kunna läsa kunden, och ge dem alternativ som de kan ta ställning till i jämförelser med andras offerter.Det jag menar är att du visst kan lämna en offert som omfattar värmepump, komplettering av radiatoryta, ventilation? och diverse tankar av olika sort, men det hindrar ju inte dig att även lämna pris på en standardlösning, i vart fall om du tror den kommer att kunna fungera, även om den inte fungerar optimalt.Då har du i alla fall en chans att få uppdraget om kunden i övrigt upplever dig som seriös, men inte kan/vill betala vad det kostar att få en 100%-ig lösning.Många kanske som du säger, accepterar att få en något lägre besparing, och en något sämre funktion istället för att lägga ut de sista 10 000 till 30 000 kronorna som det kan kosta att köpa en optimal anläggning av en seriös installatör.
Vilken reparatör skulle du vilja välja om prisskillnaden var stor?