Skrivet av: Wilton
« skrivet: 03 november 2018, 08:40:46 »Vet inte riktigt, en skillnad som jag har på mitt system är att jag har mindre delta på fram/retur nu när det inte är så kallt för att få ett 'normalt' delta vid kallare väder, men det kanske är olika från system till system. Jag har kurvlutning 44.
Hur står shunten? är den nära mitten?
Känns som att den borde ha shunten nästan helt öppen utan att gå mot övre för att 'tömma' undre tanken så fort, för att ditt delta är är bra. Själv så hade min pump svårt att värma när deltat blev högre, började räkna shuntöppning mot övre.
Hade jag GISSAT så kanske ett steg högre på cirkulationspumpen för att få ett lägre delta nu när det är varmare MEN då ändrar
du förutsättningarna för elementen och det höll ja själv på med länge innan jag fick till något och det är ett jävla jobb tyckte jag själv.
Kan ju vara bra att höra med CTC supporten om vad dom har för erfarenheter.
Hur står shunten? är den nära mitten?
Känns som att den borde ha shunten nästan helt öppen utan att gå mot övre för att 'tömma' undre tanken så fort, för att ditt delta är är bra. Själv så hade min pump svårt att värma när deltat blev högre, började räkna shuntöppning mot övre.
Hade jag GISSAT så kanske ett steg högre på cirkulationspumpen för att få ett lägre delta nu när det är varmare MEN då ändrar
du förutsättningarna för elementen och det höll ja själv på med länge innan jag fick till något och det är ett jävla jobb tyckte jag själv.
Kan ju vara bra att höra med CTC supporten om vad dom har för erfarenheter.