0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,hur skall man bära sig åt för att bäst ligga runt börvärdet?Höjer man hastighetenpå cp så sjunker ju framledningen samtidigt så förändrar man ju deltat.Sänker man hastigheten på cp så ökar ju framledningen men då ökar ju också deltat.Ska man sänka gradminuterna ända tills man upplever en komfortförändring? Gör man detta så blir ju framledningen högre och man kommer längre från börvärdet. Alltså, vad är bäst?Tilläggas kan att jag nu ligger på -120 gradminuter, vp ca 4-5 grader över börvärdet vid stopp cp i mellanläge delta 5,7 grader och kb +2 grader (226m aktivt hål) samt delta kb på ca 4,5 grader.Mickemolle
Hej mickemolle!Jag har ställt ner värdet i 9.2.2. Det här värdet tillåter större alternativt mindre svängningar kring börvärdet.Mvh//Jarlen
Jag har ställt ner värdet i 9.2.2.
Vad är det för något?
Hej Elmer!Jag har inga problem med för mycket starter. Jag har ca 13-14 st per dygn fn. Jag gjorde den här inställningen efter det att jag installerat en volymtank på 150 lit, och det fungerar faktiskt klockrent. Jag är faktiskt förvånad över att det inte talas mer om den här möjligheten till inställning, utan enbart om ökning av gradminuterna.Mvh Jarlen