Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: academic
« skrivet: 29 oktober 2020, 16:18:14 »

Hej,

Kan meddela att en omstart av VP fick tillbaka kontakten med servern.  tummenupp

Fick bra hjälp av Nibesupporten.
Skrivet av: Carl N
« skrivet: 11 oktober 2020, 19:53:26 »

Uplink för oss som har F-pumpar är ju inte samma sak som TS frågar efter,
myUplink för S-serien är en helt annan sida.
Se på inloggningssidan där man väljer till myUplink lite längre ner. .,;-

Aha, det är 2 olika servrar, det förklarar saken.
Skrivet av: en.knapp
« skrivet: 11 oktober 2020, 17:20:18 »

Undrar om det har att göra med att CTC nu har integrerats i Nibes program. Iom deras nya serie värmepumpar så får de även en ny app, MyUplink CTC. Den beskrivs på CTCs hemsida men finns ej på playstore än vad jag kan se.
Skrivet av: 1 plansvilla
« skrivet: 11 oktober 2020, 12:52:13 »

Hej,

Har ni problem med myUplink? Under de senaste veckorna står det att min VP är frånkopplad. Kan även se på historiken att det saknas mätvärden de senaste veckorna. Däremot har den varit online i några minuter när jag försökt ansluta Wifi igen. OBS inget fel på internetanslutningen. I routern kan jag se att VP är "online" eller har IP-adress i alla fall.

Är det NIBE som har problem min sin server?

Min vp är ansluten till myuplink.
Men kan inte se något i appen.
Står: ett fel har inträffat vid inläsning av dina anläggningar.   försök igen.  :(
Har en S1255.
Skrivet av: Hasberg
« skrivet: 11 oktober 2020, 11:53:22 »

Uplink för oss som har F-pumpar är ju inte samma sak som TS frågar efter,
myUplink för S-serien är en helt annan sida.
Se på inloggningssidan där man väljer till myUplink lite längre ner. .,;-
Skrivet av: Carl N
« skrivet: 10 oktober 2020, 19:00:45 »

Funkar för mig med, kollade nu på fritidshuset och det finns mätvärden 1 månad bakåt som är OK.
Skrivet av: sturebyking2
« skrivet: 10 oktober 2020, 18:02:19 »

Funkar för mej, F1245 installerad juni i år.
Skrivet av: academic
« skrivet: 10 oktober 2020, 17:30:18 »

Hej,

Har ni problem med myUplink? Under de senaste veckorna står det att min VP är frånkopplad. Kan även se på historiken att det saknas mätvärden de senaste veckorna. Däremot har den varit online i några minuter när jag försökt ansluta Wifi igen. OBS inget fel på internetanslutningen. I routern kan jag se att VP är "online" eller har IP-adress i alla fall.

Är det NIBE som har problem min sin server? 

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!