Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Vad ska jag välja?  (läst 1563 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jimmy S

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Malmö
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Har massor att lära!
Vad ska jag välja?
« skrivet: 23 februari 2006, 13:20:27 »
Har köpt ett litet enplans hus på 85m2. Dåligt isolerat just nu men ska förbättras med isolering i väggar o tak + nya fönster. Har idag en Nibe City olja/el panna som är ca 7 år gammal. Kör endast på el. Vattenburet system med 9 radiatorer. Har köpt en Sanyo luft/luft som kompl (lilla mod. 93 eller någonting). Vet inte vad jag ska satsa på då huset ska bli större i framtiden( ca 50m2 extra dvs 135m2 tot.) Hade förr ett hus i samma område ( söder om Malmö)  på 170m2 i två plan där vi satte in en IVT vp. Minns ej mod. Vårt problem med den var att returvattnet blev för varmt + att om man badade kunde man inte duscha i direkt förbindelse utan att duscha kallt. Därför är jag lite skeptisk till IVT + att det "luktar" om de offerter vi fick. Jag tror att det slog på som mest 2000:- av de 85000:- vi fick ge för paketet. Om det spelar ngn roll tänker jag sätta in vedspis i vard.rummet nästa år. Min sista fråga är: Hur tjockt med isolering är NORMALT i taket. De olika leverantörerna rek. 500mm!!! I sådana fall måste jag bygga nya takstolar först. ;)
Jimmy Svensson

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!