Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: lasse72
« skrivet: 13 december 2013, 23:17:56 »

Hade en säljare från varmthem på besök och han lovade att panasonic sverige pump klarar att värma mitt hus på 120 kvm ner till 26- vilket panasonic själv inte ens lovar.
När jag frågade säljaren var han hade fått dem siffrorna ifrån så svarade han genom erfarenhet.

Har nu kollat runt och har bara fått varnings ord när det gäller detta företaget.
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 17 september 2012, 15:40:18 »

Det där är "gamla" länkar, och företaget skall så vitt jag vet ha löst den kortsiktiga kapitalbristen och kör vidare som vanligt.
Klarar dom sig bara över sommarn kan det säkert ordna till sig.
Skrivet av: Pamac
« skrivet: 17 september 2012, 15:15:27 »

Skrivet av: Tomas Forsman
« skrivet: 17 september 2012, 11:58:20 »

Hej
Jag har via Varmt Hem i Sundsvall satt in en EcoHeat 308 i februari i år och även registrerat den hos CTC. Kruxet är att jag fortfarande inte fått tag i senaste versionen av mjukvaran trots flera påstötningar hos både Varmt Hem i Sundsvall och CTC direkt. Jag har mailat ett flertal gånger men får över huvudtaget inget svar alls från nån av dem. Min bild är att när väl pumpen är på plats och betald är man inte särskilt intressant längre för varken CTC eller Varmt Hem.

Sen funderar jag oxå runt hur det funkar hos CTC. De har levererat en pump med en programvara om inte är optimal. Jag har registrerat min pump hos dem så de borde rimligtvis veta om att jag finns som kund och inte har senaste programvaran. De släpper en ny version men verkar inte bry sig om att kunderna ska få tag i programvaran. Nu kanske jag är negativ och hoppas andra har positivare erfarenheter.

Så jag undrar.
1. Är det fler där ute som har samma erfarenheter av CTC resp Varmt Hem:s vård (eller obefintliga vård) av befintliga kunder?
2. Vet nån var man kan få tag i senaste programvaran?
Nån som kanske har den och kan maila över den så stoppar jag in den själv?

Mvh
Per A
Sävar

Vi har också en 308 via VH, installerad i mars..

Jag ringde CTC och hänvisade till värmepumpsforumet, och sa att jag ville ha senaste.. de tyckte primärt att jag skulle ta det via installatören så denne har koll på vad som hänt, men "om det inte skulle gå" så skulle jag höra av mig igen så skulle jag få den.. Strax därefter så skickade (nån annan på?) CTC ett mail med uppdateringen.. Den installerades dock i samråd med rörmokaren (VH's underentreprenör) som inte hade blivit helt klar med sitt och ändå hade vägarna förbi.
Måste hålla med om att VH har varit dåliga på det här med kommunikation och uppföljning, vår ventilation (EcoVent) är fortfarande ej injusterad (ska mätas så det blir rätt undertryck osv) nu ett halvår senare.

Vad blev det för versionsnummer på saker, och vilka poster har t.ex driftinfo-sidan med?
Har bifogat vår info..
Skrivet av: Pamac
« skrivet: 15 september 2012, 10:45:19 »

Hej
I går fick jag svar från CTC med senaste versionen av programvaran. Jag har inget hört från varken CTC eller Varmt hem tidigare men i går kom ett svar, dagen efter jag gjort mitt inlägg här i forumet :-) Slumpen kanske...

Nu ska i alla fall senaste versionen installeras

Hej
Per
Skrivet av: Wilton
« skrivet: 14 september 2012, 09:43:25 »

Det är bara att ringa CTC, dom har support nummer! Svarar alltid! 0372-86700 och be om värmepumps support.
Skrivet av: SvenE
« skrivet: 13 september 2012, 21:39:40 »

jag har skickat ett meddelande!!!
Skrivet av: Pamac
« skrivet: 13 september 2012, 20:02:27 »

Hej
Jag har via Varmt Hem i Sundsvall satt in en EcoHeat 308 i februari i år och även registrerat den hos CTC. Kruxet är att jag fortfarande inte fått tag i senaste versionen av mjukvaran trots flera påstötningar hos både Varmt Hem i Sundsvall och CTC direkt. Jag har mailat ett flertal gånger men får över huvudtaget inget svar alls från nån av dem. Min bild är att när väl pumpen är på plats och betald är man inte särskilt intressant längre för varken CTC eller Varmt Hem.

Sen funderar jag oxå runt hur det funkar hos CTC. De har levererat en pump med en programvara om inte är optimal. Jag har registrerat min pump hos dem så de borde rimligtvis veta om att jag finns som kund och inte har senaste programvaran. De släpper en ny version men verkar inte bry sig om att kunderna ska få tag i programvaran. Nu kanske jag är negativ och hoppas andra har positivare erfarenheter.

Så jag undrar.
1. Är det fler där ute som har samma erfarenheter av CTC resp Varmt Hem:s vård (eller obefintliga vård) av befintliga kunder?
2. Vet nån var man kan få tag i senaste programvaran?
Nån som kanske har den och kan maila över den så stoppar jag in den själv?

Mvh
Per A
Sävar

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!