Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Frikyla: beg fläktkonvektorer, termostater, eldrivna ventiler och cirkpump  (läst 815 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dafr

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • f
Hej

Jag lämnade det här med frikyla för något år sedan pga läckage som jag aldrig hittade, och att kyleffekten inte var tillräcklig om man inte tvångskörde kompressorn så numer kör jag 4 lvp istället. Nu har jag dock en del prylar som jag inte har nytta av men som som säkert någon annan kan ha nytta av.

Det mesta är från ca 2013 men inte använda på 2-3 år och då endast på sommaren.

Priserna jag anger inom parantes är från huvudet och bara ca för att få en känsla.

3 st Sabiana carisma 44, mått:511x718x218 för takmontering, bifogar bild på skylt. Dessa är för inbyggnad, kyleffekt 3.3 kW och värme 3.8 kW. Fungerar bra och går tyst. (Nypris ca 5-7000 st)

3 st ventiler Honeywell om jag minns rätt som jag hade för att kunna strypa flödet på de enheter som inte var i drift.
(Nypris 1500-2000 st)

3 st digitala termostater Sabiana, fungerar. ( nypris ca 2500 st)

1 st carisma c24 för takmontering mått:225x770X550 med kapat chassi med en manuell väggmonterad termostat, fläkten flämtar så behöver nog ny motor. (Nypris ca 8 med ventil och termostat)

Cirkpump Wilo Stratos PARA 30/1-12 T1 DA, inköpt senare då det var för dåligt flöde med den första pumpen ( nypris ca
12000)

Lite galler för utblås och insug.

Så var det där hör med pris som är svårt, alla konvektorer hänger fortfarande kvar och jag skulle helst vilja sälja allt på ett bräde.

Nypris på allt om jag tar bort c24 som flämtar blir ca 45 000, prisidé nu för allt 15 000 eller kom med bud, men bespara er skambud för då får det hänga kvar.

Hämtning pÃ¥ plats i Linköping är grundinställning inklusive nedmontering sÃ¥ ni ser hur allt är kopplat (om ni vet vad ni hÃ¥ller pÃ¥ med, vill inte gärna ha brine överallt).  :)

Svara med pm.

Med vänlig hälsning,

Daniel
« Senast ändrad: 19 juli 2022, 11:38:22 av dafr »
Thermia Optimum G2 8 duo 2010, 180 meter aktivt hål, 247 kvm och 4400 kwh per år för värme och vatten. Frikyla FSR12 uppe och FST44 nere, 3 CRC44 på g till övervåningen.

Utloggad dafr

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • f
Inser att alla kanske inte har behov av så många enheter.

Så säg paket av konvektor ventil och termostat för 3000:-

Och 4 000 för cirkpump, och denna kan jag skicka vid förskottsbetalning.
Thermia Optimum G2 8 duo 2010, 180 meter aktivt hål, 247 kvm och 4400 kwh per år för värme och vatten. Frikyla FSR12 uppe och FST44 nere, 3 CRC44 på g till övervåningen.

Utloggad dafr

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Linköping
  • Antal inlägg: 43
  • Karma +0/-0
  • f
Kommer inte på hur jag ändra titel, så tills jag gör.

SÃ¥lt!
Thermia Optimum G2 8 duo 2010, 180 meter aktivt hål, 247 kvm och 4400 kwh per år för värme och vatten. Frikyla FSR12 uppe och FST44 nere, 3 CRC44 på g till övervåningen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!