Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Service av Sanyo CO2 i Malmö  (läst 2452 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MartinK

  • Gäst
MartinK
Service av Sanyo CO2 i Malmö
« skrivet: 26 september 2013, 17:15:06 »
Hej,

Någon som vet ett bra företag/person som kan serva Sanyo Co2 luft-vatten värmepump i Malmö?

Expansionskärlet läcker så jag vill ha någon som tittar på det. Samt att jag tycker den beter sig lite konstigt med att trycket faller nästan helt till 0 efter man använt en del varmvatten. Kanske relaterat, vad vet jag? Därför vill jag ha någon som vet och helst då lite om Sanyo :)

Kollade som hastigast på http://www.energioffert.se/ men det kändes inte som rätt forum för att få lite service.

Nästa steg blir att maila de företag jag lyckats leta upp men lite tips eller varningar är alltid bra att få.

Tack på förhand!
Martin

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: Service av Sanyo CO2 i Malmö
« Svar #1 skrivet: 26 september 2013, 23:01:57 »
Ett läckande exp-kärl kan väl vilken röris som helst fixa? Eller vill du ha nån ytterligare service av själva VP'n?
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

MartinK

  • Gäst
MartinK
SV: Service av Sanyo CO2 i Malmö
« Svar #2 skrivet: 30 september 2013, 19:38:05 »
Jo jag hade tänkt allmän service också. Köpte huset med pumpen i för ett par år sedan och innan vintern sätter in så hade det känts skönt att ha den tittad på.

Blir väl att ha hit en röris och jag funderar på om man ska sätta in en varmvatten beredare efter värmepumpen. Det verkar vara den allmänna lösningen på att man har dåligt med vatten under vinterhalvåret.

Utloggad Mikael74

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Karma +0/-0
SV: Service av Sanyo CO2 i Malmö
« Svar #3 skrivet: 23 oktober 2013, 08:00:58 »
Hej,

Jag använder Klimatkontroll som finns i Malmö och Helsingborg. Fick bra känsla och intryck. Vi hade ett trasigt exp. kärl men efter övrig serivce på pannan rekommenderade service mannen mig själv att byta detta eftersom detta var enkelt. Jag beställde ett kärl på vvsonnet.se och bytter därefter kärlet själv. jag är jag absolut inte VVS kunnig i övrigt men det var busenkelt efter lite gogglande.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!