0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Till och med CTC:s grejor har sina fördelar (fast jag erkänner det bara med en viss promille etanol i blodet. )
Jag visste vad jag handlade in, men i efterhand börjar man ju att tänka lite och om CTC's konstruktion kunde modifieras till att oxå inneha konkurrenternas fördelar utan deras nackdelar, har vi en vinnare. Dummare gubbar än mej har kommit på goda ideer.
Vad CTC-ägare har problem med är onödigt tillskott och bristande vv (om man snålställer) inte dålig cop.
Du har snöat in på en detalj, men man kan bara beundra din envishet! Min enda egentliga invändning är att du borde kommunicera direkt med Enertech, inte genom norska CTC och inte bara med Adam så att du inte lägger ner tid och pengar i onödan.
Om du tänker göra någon irreversibel förändring eller något som inte kan utan vidare återställas gör du klokt i att mäta cop så noggrannt du kan innan. Annars har du inget att jämföra med. Bara tempmätningarna duger inte för att visa om det var värt besväret.
Lycka till nu.
Toppen av min acktank förlorar 2 grader på två minuter när kompressorn startar.Blir inte bra med tappvarmvatten av sådana saker.Blir inte bra COP häller om man brukar att spetsa toppen med el.
Tackar. Jag vet att det här kommer att bli kanonbra.
Efter Avensis senaste inlägg måste man ställa sig vissa frågor.-Vem är du?-Har du en CTC VP? Har du överhuvudtaget en VP?-Vad är syftet med dina inlägg?-Vems ärenden går du?Avensis inlägg kan sammanfattas med; CTC begriper ingenting och tillverkar en VP som strider mot naturlagarna, bäst vet Avensis för det har han-enligt egen uppgift- fått stöd av hos utvecklingschefen vid konkurrenten Thermia, det är ingen ide` att diskutera och få förklaring hos Enertech(CTC) eftersom de inte testat VPn hos R&R, påstådda förändringar som ska utföras(?) ska inte föregås av att mäta COP mm- detta behövs inte eftersom Avensis besitter den kristallkula vi andra saknar.Tillåt mig tvivla på seriositeten i dessa och tidigare inlägg.