Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hetgas temperatur  (läst 1374 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Per78

  • Gäst
Per78
Hetgas temperatur
« skrivet: 03 mars 2018, 17:12:42 »
Hej alla där ute

jag undrar vad normal "hetgas" temperatur på en SW75 är

jag har en Sw75 som är ett år gammal och varje gång det blir kallare än -2 slutar min ute del att leverera värme .. när jag sen läser av givarna i så ser jag att jag sällan har en hetgas temperatur på mer än 48 grader vilket låter helt galet för mig .. nu ska jag ärligt erkänna att mina kunskaper i ämnet är väldigt begränsade.

Med vänlig hälsning
Pär

Utloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9633
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: Hetgas temperatur
« Svar #1 skrivet: 03 mars 2018, 17:54:26 »
Jag skulle tro att den borde vara runt 80 grader mer normalt. Det blir larm hög hetgas om den går upp över 125 grader och 110 grader om det är strax efter en avfrostning. Viktigt att den givaren är ordentligt monterad på hetgasröret från kompressorn.
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!