Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Clas Ohlson Ã¥ Honeywell L/L pump  (läst 2165 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad humlan57

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2701
  • Karma +0/-4
Clas Ohlson å Honeywell L/L pump
« skrivet: 22 augusti 2006, 11:03:50 »
SÃ¥g att även Classe börjat kränga L/L pumpar en Honeywell HW-QUICK-12E för 8000 sek. Väldigt konstigt pris, för att vara frÃ¥n Classe  Sc:,h För samma pump gÃ¥r att hitta i Tyskland för 5000 sek. Antagligen utan trÃ¥gvärme, men trÃ¥gvärme för 3000 sek....

mvh humlan.

Utloggad xshadow

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 143
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Allt kan göras bättre....och billigare.
SV: Clas Ohlson å Honeywell L/L pump
« Svar #1 skrivet: 22 augusti 2006, 11:44:38 »
Jag tror nog bestämt att clas ohlsons ursprungliga affärsidé "Vi ska sälja rejäla produkter till låga priser med rätt kvalitet efter behov" har glömts bort i något skede. Det finns massor av classeprodukter som är av sviktande kvalitet och till alltför höga priser jämfört marknaden.

/Mosse
Nibe Fighter 1210-7 med 2 borrhål 117+54m värmer 165m2 (600m3). Andra årets elförbrukning = 10800kWh(5300kWh HH-el & 5500kWh VP-el). Isolering golv: 370mm, väggar: 250mm, tak: 400mm

Utloggad Olle61

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1481
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Clas Ohlson å Honeywell L/L pump
« Svar #2 skrivet: 22 augusti 2006, 11:51:56 »
Jag tror nog bestämt att clas ohlsons ursprungliga affärsidé "Vi ska sälja rejäla produkter till låga priser med rätt kvalitet efter behov" har glömts bort i något skede. Det finns massor av classeprodukter som är av sviktande kvalitet och till alltför höga priser jämfört marknaden.

/Mosse

Håller med. Tänk på var deras butiker ligger. Mitt i nya köpcentra, dyraste hyran. De måste sälja ganska dyrt bara för att få ihop till lokalen.
Köpte hus 2005. Huset är från 1979 och det fick bergvärme 1997, IVT Greenline Compact 8.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!