Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.  (läst 6194 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jorgenkarls

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #15 skrivet: 28 november 2018, 13:34:17 »
Nä att köpa grejer brukar inte vara det som strular  :)

Läser man lite här och var så är det vid eventuella problem det kan krångla lite, men som sagt så för att hålla låga priser så måste man tumma lite på något.
Inget som säger att alla postorderköp ska strula men köper jag billigt själv pÃ¥ postorder sÃ¥ har jag räknat med att det kan strula lite om nÃ¥got behöver fixas och är man bara medveten om eventuella nackdelar sÃ¥ är det inga problem  :)

Har du tips om hur man ska göra dÃ¥? Bor i Karlskoga och häromkring sÃ¥ dräller det inte av installatörer och firmor som pysslar med luftvärmepumpar. 
1½-Plans villa(140m2) med källare(70m2). Värmesystem Nibe S1255. Golvvärme i nedre plan , radiatorer på övre plan.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #16 skrivet: 28 november 2018, 13:41:47 »
Finns det få installatörer och man tycker dom tar lite väl höga priser så kan nätet, eller typ Elon och Elgiganten vara chansen att komma lite billigare undan.

Har inget kanonbra svar till dig dessvärre annat än det som jag skrev innan att låga priser kan ha sina nackdelar.
Bara man är medveten om det själv som slutkund  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad jorgenkarls

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #17 skrivet: 28 november 2018, 13:44:03 »
Finns det få installatörer och man tycker dom tar lite väl höga priser så kan nätet, eller typ Elon och Elgiganten vara chansen att komma lite billigare undan.

Har inget kanonbra svar till dig dessvärre annat än det som jag skrev innan att låga priser kan ha sina nackdelar.
Bara man är medveten om det själv som slutkund  tummenupp

LÃ¥gt pris pÃ¥ vad? Mitsubishi Electric FH25 ligger ju pÃ¥ ungefär samma överallt.  Att hantera en reklamation hos Elgiganten är inte heller nÃ¥gon höjdare.
1½-Plans villa(140m2) med källare(70m2). Värmesystem Nibe S1255. Golvvärme i nedre plan , radiatorer på övre plan.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #18 skrivet: 28 november 2018, 14:17:13 »
Det var du som skrev tidigare om pris på ca 19000:- för en FH25 inkl installation.

Jag skrev att nätet och tex elon eller Elgiganten är chansen att komma undan billigare


Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad jorgenkarls

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #19 skrivet: 28 november 2018, 14:49:30 »
Det var du som skrev tidigare om pris på ca 19000:- för en FH25 inkl installation.

Jag skrev att nätet och tex elon eller Elgiganten är chansen att komma undan billigare

Men det gällde en Daikin Caldo 30 XRH av en lokal installatör, som kostar 19.000kr.

Med billigare typ postorder sÃ¥ menar du Polarpumpen dÃ¥ eller?  Hänger inte riktigt med.
1½-Plans villa(140m2) med källare(70m2). Värmesystem Nibe S1255. Golvvärme i nedre plan , radiatorer på övre plan.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #20 skrivet: 28 november 2018, 14:58:12 »
Vet inte jag hänger med själv eller har svarat i fel tråd !!!!!!!!

Trodde jag svarade på frågan om FH25 via nätet (postorder) eller tex elon och Elgiganten .
NÃ¥nting blev fel sÃ¥ glöm min kommentar  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad jorgenkarls

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #21 skrivet: 28 november 2018, 15:02:28 »
Vet inte jag hänger med själv eller har svarat i fel tråd !!!!!!!!

Trodde jag svarade på frågan om FH25 via nätet (postorder) eller tex elon och Elgiganten .
NÃ¥nting blev fel sÃ¥ glöm min kommentar  :)

Elon blir inte billigt heller. Ingen fara, lätt att blanda ihop grejer ibland.
1½-Plans villa(140m2) med källare(70m2). Värmesystem Nibe S1255. Golvvärme i nedre plan , radiatorer på övre plan.

Utloggad tobbew87

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 105
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • DAIKIN XR(H)30
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #22 skrivet: 29 november 2018, 20:20:25 »
slå till med en daikin krh 30. själv har jag en xr 30 hemma i kåken. jag är då supernöjd. den tuffar på fint ännu. även fast det är riktigt kyligt ute så tvekar han inte. 8)

Utloggad jorgenkarls

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #23 skrivet: 30 november 2018, 09:52:08 »
slå till med en daikin krh 30. själv har jag en xr 30 hemma i kåken. jag är då supernöjd. den tuffar på fint ännu. även fast det är riktigt kyligt ute så tvekar han inte. 8)

Det står mellan Mitsubishi FH25 och Daikin Caldo 30 XRH. Det som får mig att tveka på Mitsubishin är att tekniken är från 2012 medans Daikin är helt ny teknik (som jag förstått det).
1½-Plans villa(140m2) med källare(70m2). Värmesystem Nibe S1255. Golvvärme i nedre plan , radiatorer på övre plan.

Utloggad drx!

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Novis!
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #24 skrivet: 07 januari 2019, 22:13:49 »
Har en XR30 monterad i garaget sedan i september, fick även info från Daikin att den hade uppdaterad programvara för att bli en XRH.

Mycket nöjd hittills med prestanda (varit max -9 i  SkÃ¥ne ännu sÃ¥ inget värre än sÃ¥), montering & användarvänlighet.

Rekommenderas verkligen!

Hus: 1 1/2 plans Myresjöhus med 177 kvm2 boyta.
Nibe F750 - 2012

Garage: Lättbetong, 63 kvm2
Daikin XR(H)30 - 2018

Utloggad jorgenkarls

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 171
  • Karma +0/-0
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #25 skrivet: 14 januari 2019, 10:19:28 »
Jag har lagt en beställning på en Daikin Caldo 30 XRH. Ser fram mot bytet då min nuvarande isar igen hela tiden. La ordern i samband med Black Week i November och installatören/säljaren kommer i Mars pga att de har fullt upp och massvis med jobb före.
1½-Plans villa(140m2) med källare(70m2). Värmesystem Nibe S1255. Golvvärme i nedre plan , radiatorer på övre plan.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #26 skrivet: 14 januari 2019, 14:24:32 »
Rackarns vilken väntetid, dom behöver nog anställa ett par kylmontörer till  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #27 skrivet: 14 januari 2019, 14:41:59 »
Som jag sade, full spruta.

Mvh D

Utloggad tobbew87

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 105
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • DAIKIN XR(H)30
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #28 skrivet: 14 januari 2019, 15:07:42 »
Jag har lagt en beställning på en Daikin Caldo 30 XRH. Ser fram mot bytet då min nuvarande isar igen hela tiden. La ordern i samband med Black Week i November och installatören/säljaren kommer i Mars pga att de har fullt upp och massvis med jobb före.

bra köp! ja jävlar vilken väntetid.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Daikin Caldo 30 XRH till garaget.
« Svar #29 skrivet: 14 januari 2019, 15:10:00 »
Ja det verkar vara ett galet Ã¥r frÃ¥n alla hÃ¥ll av nÃ¥gon anledning  :)
Varenda märke verkar ha haft brist till och från !!!
5 månaders väntetid skulle dock inte jag önska mej som ÅF så dom behöver nog anställa lite tummenupp
Lite sjukdomar eller annat elände på montörerna så kan det bli jobbigt att pyssla om i schemat.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!