Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med blinkande innedel (röd indikering )  (läst 2931 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad D_Sundsvall

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sundsvall
  • Antal inlägg: 485
  • Karma +0/-1
  • Kön: Man
Hejsan !

Jag har tidigare skrivit om problem med en sanyo 123:a som larmade för E09-kylmediebrist. Detta är andra gÃ¥ngen samma pump strular, sist var det kylmediebrist och utedelen byttes. Hur som helst, nu blinkar den rött igen, E09 felkod. En kyltekniker har varit till oss och tittat pÃ¥ pumpen men han hittade inget fel pÃ¥ den  ???
Han drog igång, mätte tryck i kylkretsen och temperatur från innedelen, inget att anmärka på enligt honom.
Så nu går pumpen, även om jag tycker att den ger lite fesigt med värme..

Så, vad kan felet vara ? Felkoderna var tydligen gamla, skall tydligen inte gå att få bort dem.. !!!???
Elektronikstrul ?
Fyrvägsventil ? Går det att byta denna på en L/L eller byter man hela utedelen ?
NÃ¥t annat ?


Souterräng 170m2 1962.
Nibe fighter 1230 10kW
borrdjup:190m
årsförbrukning: 15000 kWh

Utloggad ninjan

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 75
  • Karma +0/-1
  • Kön: Kvinna
SV: Problem med blinkande innedel (röd indikering )
« Svar #1 skrivet: 18 mars 2010, 11:14:43 »
De gamla felkoderna ligger kvar, om det är köldmediebrist igen tror jag E09 ska visas två gånger. Vad jag vet kan man inte radera felkoderna. Däremot undrar jag om teknikern tryckte på ACL-knappen efter att ha utfört självdiagnostiken? Det skadar inte att byta batterier i fjärrkontrollen och trycka in den knappen, sen får du ändra MODE/driftläge från Auto till värmeläge och ställa in ev timer och önskad temperatur igen. Om batterierna är dåliga ger den dålig värme, så det kan vara så enkelt. Har jag stött på en del gånger denna vinter.
Fyrvägsventilen går att byta bara den, om den är paj. Hoppas det löser sig för dig!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!