Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia Calibra/Genesis OTA-uppdatering?  (läst 1826 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad slutspann

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Thermia Calibra 7
Thermia Calibra/Genesis OTA-uppdatering?
« skrivet: 08 september 2022, 15:27:56 »
Uppgraderade idag min bergvärmepump Thermia Calibra med USB-sticka från v8=>v12.1. Efter uppgraderingen noterade jag att en ny vy "Uppdatera/Aktivera OTA-uppdateringar" har tillkommit. Innebär detta att uppdateringar av mjukvara nu kommer att ske Over-The-Air utan behov av att få tag på aktuell version via USB-sticka?

Fick idag också svar av Thermia att det inom kort skall komma en version av mjukvaran där man kan schemalägga varmvattenproduktionen till (billigare) natten. Någon som vet mer om detta?

Utloggad slutspann

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Thermia Calibra 7
SV: Thermia Calibra/Genesis OTA-uppdatering?
« Svar #1 skrivet: 08 september 2022, 16:40:58 »
Ser att jag lagt detta inlägg i fel forum (men går ej att radera) så lade upp det även i märkesspecifika forumet under Thermia.

Utloggad craler

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Thermia Calibra/Genesis OTA-uppdatering?
« Svar #2 skrivet: 08 september 2022, 20:33:24 »
Jag är också ute efter att uppdatera min Calibra. Hur fick du tag i uppdateringen? Du får gärna skicka vidare firmwaren till min mail: mitt användarnamn @gmail.com

Utloggad slutspann

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Thermia Calibra 7
SV: Thermia Calibra/Genesis OTA-uppdatering?
« Svar #3 skrivet: 08 september 2022, 21:37:01 »
Jag är också ute efter att uppdatera min Calibra. Hur fick du tag i uppdateringen? Du får gärna skicka vidare firmwaren till min mail: mitt användarnamn @gmail.com
Min Calibra är snart 3år och därmed med en garanti som håller på att gå ut. Köpte därför en service av min installatör. Bad om mjukvaruuppgradering vilket han snabbt gjorde med USB-sticka. Jag fick ej stickan så kan tyvärr ej skicka firmwaren.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!