Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: esd09hra utedel diagnos blink  (läst 2705 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kuumpen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
esd09hra utedel diagnos blink
« skrivet: 27 november 2010, 22:01:17 »
Hej!

Undrar om någon har en aning om vad det betyder när innedelen blinkar på operation och plasmalampa samtidigt i stadig takt, plus att utedelens diagnoslampa blinkar vad jag tycker är 4 blink, men diagnoslappen är närmaste 5 blink.
Det står på 5 blink "open circuit of the thermistor" vad exakt betyder det?

För övrigt så har jag brutit strömmen till värmepumpen i tanke om någon sorts reset.
Utedelens fläkt börjar snurra, men efter ca 15 sekunder stannar fläkten samt ett pip eller liknade  piper osammanhängande i kombination med ledblinkandet.
Och så fortsätter det om och om igen med ca 1 minuts intervaller. Kompressorn hör jag aldrig starta överhuvudtaget.

NÃ¥gon som har en aning?

/Kump
« Senast ändrad: 27 november 2010, 22:11:10 av kuumpen »

Utloggad MGKea

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2376
  • Karma +0/-1
  • Konsult pÃ¥ stort IT-bolag.
SV: esd09hra utedel diagnos blink
« Svar #1 skrivet: 29 november 2010, 20:37:00 »
Hej!

Undrar om någon har en aning om vad det betyder när innedelen blinkar på operation och plasmalampa samtidigt i stadig takt, plus att utedelens diagnoslampa blinkar vad jag tycker är 4 blink, men diagnoslappen är närmaste 5 blink.
Det står på 5 blink "open circuit of the thermistor" vad exakt betyder det?

För övrigt så har jag brutit strömmen till värmepumpen i tanke om någon sorts reset.
Utedelens fläkt börjar snurra, men efter ca 15 sekunder stannar fläkten samt ett pip eller liknade  piper osammanhängande i kombination med ledblinkandet.
Och så fortsätter det om och om igen med ca 1 minuts intervaller. Kompressorn hör jag aldrig starta överhuvudtaget.

NÃ¥gon som har en aning?

/Kump

Öppen kredts  Sc:,h  Kanske känner inte elktroniken av termistorn. Kolla med Electrolux Service.
1 1/2 plans villa på 170kvm (Dalahus) beläget vid mälaren mellan Eskilstuna och Strängnäs. Byggår 1981. Projekterar nytt värmesystem, Dalatank med massor av slingor... har också en Electrolux oxy3heatpump EXH12HX1W sept. 2008 i trapphuset.

Årsförbrukning 2007 - 22000kWh
2008 tot 14500kWh (besparing jmf 2007 7500kWh)
2009 tot 14000kWh (besparing jmf 2007 8000kWh)
Just nu skiter jag i kWh på fakturorna... :-)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!