Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hur lÃ¥ng tid bör köparen fÃ¥ pÃ¥ sig att kolla allt?  (läst 3829 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BigGitt

  • Jag kan nästan inget om värmepumpar. Kolla alla mina tips!
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Sjöbo 27500
  • Antal inlägg: 1817
  • Karma +17/-26
  • Kön: Man
  • SkÃ¥ne, Sjöbo
Håller på med att sälja ett hus. Hur lång tid bör köparen få på sig att kontrollera allt?
Min son råkade ut för en som 2.5 veckor efter köpet krävde ny tvättmaskin.
Helst vill jag undvika problem som detta. Trots allt säljer men huset med gamla vitvaror m.m.
Vad tycker eller vet ni?
Jag är värdelös på att köra bil!

Glöm inte att jag är amatör.

Utloggad Mekaniker

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Södra Finland
  • Antal inlägg: 640
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Håller på med att sälja ett hus. Hur lång tid bör köparen få på sig att kontrollera allt?
Min son råkade ut för en som 2.5 veckor efter köpet krävde ny tvättmaskin.
Helst vill jag undvika problem som detta. Trots allt säljer men huset med gamla vitvaror m.m.
Vad tycker eller vet ni?

Lösöre tycker jag att inte skall vara med i husköp, enbart fastigheten
Juridiskt enklare då
Lösöret kan ju säljas på ett skilt avtal

Och använd en jurist i alla avtal så att den som köper alltid tar på sig ansvaret för allt som kan gå sönder a:gl
Mekaniker
Problemlösare inom husteknik;-)
Nibe 2025-8+Borö 500L Tank+Solfångare 6 kvm
Bor i Stockhus från 1926 i Södra Finland

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29373
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
Vitvaror om spis/kyl/frys/diskmaskin/tvättmaskin ska väl ingå i husköpet?