Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: KöprÃ¥d  (läst 2218 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad norings

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 35
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Köpråd
« skrivet: 06 februari 2016, 10:47:19 »
Hej har idag en E12CKP5 som har gjort sitt och är väldigt villrådig om vad jag skall köpa istället, bor i villa 1 1/2 plan på 160kvm och den gamla pumpen klarade att värma detta bra, är bara intresserad av värmedrift. Har tittat på Panasonic CS-HZ12RKE , CS-HE12PKE samt LG Nordic Prestige 12 kBTU som en panasonicmontör rekommenderade, vad finns det för åsikter här om dessa maskiner, prisbild kvalitet driftssäkerhet, hittar inte jättemycket info om LG:s maskiner och det händer inte jättemycket här på forumet på dessa maskiner innebär det att det inte finns många av dessa eller vad?
Panasonic CU-E12CKP5, CS-E12CKP som enda värmekälla ner till ca -15 grader, bor strax norr om Göteborg i 1 1/2 plans villa om ca 160kvm innetemp ca 21-22 grader utom övervåning längst bort från luftutsläpp.

Utloggad ilstallione

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 12
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Köpråd
« Svar #1 skrivet: 10 februari 2016, 18:15:43 »
Personligen kommer jag inte att köpa LG fler gånger. Köpte en samtidigt som min granne köpte en Mitsubishi FH25 och jag ser inga fördelar med vår LG.

Låter mer, sprider sämre och vi får stötta med mer värme från annan källa. Likadana hus.

Utloggad kwjägaren

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
SV: Köpråd
« Svar #2 skrivet: 19 februari 2016, 17:44:25 »
Hej har idag en E12CKP5 som har gjort sitt och är väldigt villrådig om vad jag skall köpa istället, bor i villa 1 1/2 plan på 160kvm och den gamla pumpen klarade att värma detta bra, är bara intresserad av värmedrift. Har tittat på Panasonic CS-HZ12RKE , CS-HE12PKE samt LG Nordic Prestige 12 kBTU som en panasonicmontör rekommenderade, vad finns det för åsikter här om dessa maskiner, prisbild kvalitet driftssäkerhet, hittar inte jättemycket info om LG:s maskiner och det händer inte jättemycket här på forumet på dessa maskiner innebär det att det inte finns många av dessa eller vad?
Hej har idag en E12CKP5 som har gjort sitt och är väldigt villrådig om vad jag skall köpa istället, bor i villa 1 1/2 plan på 160kvm och den gamla pumpen klarade att värma detta bra, är bara intresserad av värmedrift. Har tittat på Panasonic CS-HZ12RKE , CS-HE12PKE samt LG Nordic Prestige 12 kBTU som en panasonicmontör rekommenderade, vad finns det för åsikter här om dessa maskiner, prisbild kvalitet driftssäkerhet, hittar inte jättemycket info om LG:s maskiner och det händer inte jättemycket här på forumet på dessa maskiner innebär det att det inte finns många av dessa eller vad?

Utloggad kwjägaren

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
SV: Köpråd
« Svar #3 skrivet: 19 februari 2016, 17:47:56 »
Som jag ser det har LG mycket dålig support. Du kan inte ringa eller maila dom för tekniska eller specifika frågor, dom hänvisar till Sverigepumpen med det enklaste frågor. Jag vill nog inte rekomendera LG.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!