Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Aermec?  (läst 2665 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad DF

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Vetlanda
  • Antal inlägg: 370
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar Saab Turbo, och har tvÃ¥ värmepumpar!
Aermec?
« skrivet: 30 maj 2006, 18:30:17 »
Hej, jag har ställt frågan förr, men dåligt med svar.

Är det någon som har installerat någon Aermec luft/vatten. Vilka erfarenheter har ni? Är ni nöjda?

Själv kör jag med pellets i en gammal panna från -72, ganska mycket jobb med sotning och så, får se om ett år hur mycket det har kostat mig med pellets. Jag ville inte ha så stor investering just nu, därför blev det en pelletsbrännare i min gamla panna. Jag har även en Aermec 5 kW luft/luft.

Den dagen pannan ska ut vet jag dock inte om jag ska ha en ny pelletspanna eller om jag ska ha en värmepump. Jag känner nämligen en som installerar Aermec luft/vatten ihop med CTC Eco-el. Enligt honom funkar detta jättebra, och kunderna är nöjda. Jag får väl se om min far blir nöjd när han har installerat sin Aermec. Priset kan bli lockande när man känner installatören.

Jag återkommer med info när min far har fått sin installerad senare i år.

Har ni några erfarenheter så är jag dock tacksam.

Mvh Daniel
Värmer 220 kvm med en IVT bergtvärmepump HT C7 7kW, Coolix luft/luft 3,5kW on/off för kyla i sovrum, samt två kakelugnar. Dubbelgaraget värms med en Aermec luft/luft på 4 kW.

Utloggad miwu

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 51
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Värmepumpsintresse
SV: Aermec?
« Svar #1 skrivet: 16 augusti 2006, 19:46:16 »
Aermec, hm... är inte det samma företag som även har Wichita l/v pumpar...
Priset verkar lockande, jag ser fram emot att få ta del av dina erfarenheter.
 
Villa 170kvm 2 plan i Stockholm, nyinstallerad Nibe F750 + Tilluftsmodulen SAM40.

Utloggad luckyman

  • Känd frÃ¥n TV
  • Dignitär inom värmepump
  • ****
  • Stad/land: se
  • Antal inlägg: 2040
  • Karma +11/-11
  • Kön: Man
  • We´re all from the ghetto, Halleluuujah
SV: Aermec?
« Svar #2 skrivet: 16 augusti 2006, 20:25:38 »
Den nya Aermecen verkar fungera utmärkt vad jag hört, installerade ett antal på större hyreshus för ca 5 år sedan , då gick de bara till -8. Den nya går visst till -15 och har samma Copeland ZH scroll so ctc, nibe. Nackdel eller fördel är att styren sitter på utedelen.
Mest kyla men lite värme också

Utloggad DF

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Vetlanda
  • Antal inlägg: 370
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar Saab Turbo, och har tvÃ¥ värmepumpar!
SV: Aermec?
« Svar #3 skrivet: 31 augusti 2006, 21:31:57 »
Hej, på er!

Tänkte bara meddela att min far bestämt sig för att installera en Aermec luft/vatten tillsammans med en ny CTC eco el panna.

Jag återkommer när jag vet exakt vad för maskin det blir. Ska försöka följa den som om den var min egen i vinter och på så sätt kunna delge er lite erfarenheter.

Mvh Daniel
Värmer 220 kvm med en IVT bergtvärmepump HT C7 7kW, Coolix luft/luft 3,5kW on/off för kyla i sovrum, samt två kakelugnar. Dubbelgaraget värms med en Aermec luft/luft på 4 kW.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!