Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Köpa SverigePumpen och montera själv!  (läst 3813 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Frölunda Hockey

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 4
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Köpa SverigePumpen och montera själv!
« skrivet: 26 augusti 2005, 22:05:05 »
Jag har precis köpt en Panasonic CS-E9DKE (Sverige Pumpen) av en återförsäljare av Kinnan. Vad många inte vet är att det går att köpa enbart pumpen. Firman som jag köpte av tog i vanliga fall 20500 kr för pumpen och montering. Jag köpte den för 15500 kr och monterade den själv. I det priset så fick jag alla tillbehör som behövs dvs slangar, elkablar och konsoller och efter att ha förhandlat lite så fick jag dem även att komma ut och koppla ihop allt (slangar till utedel och elen till ute/innedel. Att montera själv var inte speciellt svårt, det följde med en jättebra monterings beskrivning på svenska som var bara att följa. Det tog ca 6 timmar att montera allt. Och i och med att firman har vart ut och kopplat ihop allting och sett till att allting fungerar så har jag även dem garantier som man annars får om man beställer allt från företaget. Så om ni är lite händiga och vill tjäna in några tusenlappar är dettta ett bra tips!

Utloggad toomy

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Jag har takvärme.
SV: Köpa SverigePumpen och montera själv!
« Svar #1 skrivet: 10 september 2005, 12:44:49 »
Jag har precis köpt en Panasonic CS-E9DKE (Sverige Pumpen) av en återförsäljare av Kinnan. Vad många inte vet är att det går att köpa enbart pumpen. Firman som jag köpte av tog i vanliga fall 20500 kr för pumpen och montering. Jag köpte den för 15500 kr och monterade den själv. I det priset så fick jag alla tillbehör som behövs dvs slangar, elkablar och konsoller och efter att ha förhandlat lite så fick jag dem även att komma ut och koppla ihop allt (slangar till utedel och elen till ute/innedel. Att montera själv var inte speciellt svårt, det följde med en jättebra monterings beskrivning på svenska som var bara att följa. Det tog ca 6 timmar att montera allt. Och i och med att firman har vart ut och kopplat ihop allting och sett till att allting fungerar så har jag även dem garantier som man annars får om man beställer allt från företaget. Så om ni är lite händiga och vill tjäna in några tusenlappar är dettta ett bra tips!

Fått fax från ett företag som säljer E9DKE3 för 79000+moms och monteringssats inkl vaccumpump för 1500+moms. Är det samma pump, skall tydligen komma från Italien. :-\

Utloggad toomy

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Jag har takvärme.
Imperiale Sweden
« Svar #2 skrivet: 10 september 2005, 13:03:56 »
Någon som köpt av dem och kan rekommendera dem?

Utloggad gästen

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Köpa SverigePumpen och montera själv!
« Svar #3 skrivet: 10 september 2005, 13:24:38 »
Du kan köpa av dem. Det är han som startade Citcop en gång i tiden. problemet kan vara garanti. Det måste du kolla. Maskinen är samma som alla säljer.
LJ

Utloggad na9000

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Köpa SverigePumpen och montera själv!
« Svar #4 skrivet: 15 september 2005, 16:06:53 »
Hej toomy vilket företag är det du fått fax ifrån.

Utloggad gästen

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Köpa SverigePumpen och montera själv!
« Svar #5 skrivet: 15 september 2005, 16:14:21 »
Han menar detta företag
http://www.imperiale.se/
LJ

Utloggad Cabron

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Köpa SverigePumpen och montera själv!
« Svar #6 skrivet: 18 september 2005, 00:13:42 »
Varför är det obligatoriskt att fylla i företagsnamn på deras sida? Säljer de ej till privatpersoner eller är det endast för att komma undan konsumentköplagen?

Utloggad gästen

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Köpa SverigePumpen och montera själv!
« Svar #7 skrivet: 18 september 2005, 08:37:05 »
företaget är registrerat i Italien och de kan bara sälja till momsregistrerade kunder.!!?? Alltså måste du uppge ditt registreringsnummer ( ev. personnummer ).Företaget anger detta till Italienska skatteverket (som månadsvis rapporterar till svenska momsenheten via data ) vid översändning av varor. Du blir registrerad för förväntad utgående moms.
LJ

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!