Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Hjälp med funderingar angÃ¥ende köp utav MelCloud Wifi Adapter  (läst 3026 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kkk

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Hej jag heter Jesper, jag är ny här och har en Mitsubishi MSZ-SF25VE
Jag går nu som sagt och funderar på ifall man skulle skaffa en sådan här Wifi-Adapter.


Mina funderingar som jag önskar kunna få lite hjälp med lyder som följer:

* Är den användbar överhuvudtaget? jag är ute efter att kunna höja/sänka värmen och starta kylan via mobilen bÃ¥de     hemma och bortifrÃ¥n.

* Är den lätt att koppla in?/bör man göra det själv? är lite orolig ifall man förlorar någon garanti på pumpen ifall man gör det?

* jag har sett att man kan komma betydligt billigare undan om man köper den ifrån ebay, är det något man ska tänka på så att det inte blir fel där?

Skulle vara jättetacksam ifall någon hade några goda råd att dela med sig utav, Mvh Jesper

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2427
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
MAC-5671F-E skall ju passa SF-serien.

Du måste dock ha fungerande WiFi i huset, som måste vara uppkopplad mot mitsubishi ständigt.

Lätt att montera i FH-serien men knöligt ibland att para med WiFi´n.

Funkar ovanstående så funkar MELCloud fjärrstyrning.

har du inget WiFi så ta en SMS styrning typ airpatrol

Utloggad Kkk

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Oj då länge sen men jag tänkte dela med mig utav mina erfarenheter efter att jag skaffade en "Melcloud wifi adapter"
Den var jätte lätt att koppla in och vid första tillfället jätteenkel att para ihop den med wifi.

Dock så tappar den kopplingen till wifi:t om pumpen eller wifi:t varit avstängd en längre tid.
Och på sistone har jag haft mer och mer problem att para ihop enheterna såpass att jag nu inte orkar använda den längre.

Tråkigt för det är en bra grej som fungerar helt tillfredsställande för mig så länge man lyckas para ihop den....

Hoppas det hjälper nån som går i liknande tankar.

Mvh Jesper

Utloggad kWhalp

  • Försöker bli
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: UmeÃ¥
  • Antal inlägg: 1717
  • Karma +1/-0
  • Kön: Man
  • Energi- och VP-nörd

Vet att du fått svar redan, men tänkte komplettera svaren:

* Är den användbar överhuvudtaget? jag är ute efter att kunna höja/sänka värmen och starta kylan via mobilen bÃ¥de     hemma och bortifrÃ¥n.

Japp! Drift-läge ("mode"), fläkthastighet, temperatur och "sving-läge"

* Är den lätt att koppla in?/bör man göra det själv? är lite orolig ifall man förlorar någon garanti på pumpen ifall man gör det?

Nej, det är inga warranty voidmärken som bryts av ingreppet!

Det finns en film på youtube som beskriver installationen generellt sett.

I korta drag så sitter anslutningspunkten oftast uppe t.h på innerdelen, bakom plast och metallhölje, krävs 5-8 skruvar innan man är framme.
Länkningen med WiFi var enkel och smart enligt beskrivningen!


* jag har sett att man kan komma betydligt billigare undan om man köper den ifrån ebay, är det något man ska tänka på så att det inte blir fel där?

Tror inte det ska vara något problem, sålänge det står att den passar så, dock kan den bli belagd med tull/moms om den beställs från land utanför EU.

« Senast ändrad: 23 oktober 2018, 11:08:16 av kWhalp »

Utloggad perra83

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1393
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Vilket skräp!!
Ett par gånger på snar ett och ett halvt år har jag inte kommit in i Verisures app. Efter någon minut har det funkat igen. Aldrig att pumpen har har tappat kontakten med appen.
Då betalade jag 3-400kr extra för att få pumpen uppkopplad.
*Götenehus -84 155m² 1,5 plan  *Cronspisen 3m³ ved/Ã¥r uppskattat  *LLVP Panasonic HZ9RKE-5 -17  *Acetec PD-250 -14  *Östberg Heru 100 S EC -21  *Nya fönster -21/-22/-23 U-värde 0,8/0,9  *Nibe S1255 6kW -23
Tot förb
2022 8389 kWh 7404 kWh utan elbilsladdning
2021 9659 kWh  FTX oktober
2020 9805 kWh
2019 10779 kWh
2018 12019 kWh
2017 13356 kWh Luftvärmepump juni
2016 14151 kWh Elektrisk golvvärme i badrum mars
2015 13292 kWh Monterat rumsgivare till 410P
2014 12627 kWh Acetec 250 installerad november
2013 12857 kWh
2012 13415 kWh Köpte huset i maj
2011 12990 kWh
2010 18348 kWh

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
Har du inte postat i fel trÃ¥d, borde väl ligga under Panasonic  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!