Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Thermia Calibra 12 ?  (läst 1740 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tobee

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 11
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Thermia Calibra 12 ?
« skrivet: 16 januari 2020, 21:32:43 »
Vi behöver byta ut vår Nibe 1110-7(Avger 8kW +0/35C). Har plockat in ett gäng offerter på olika värmepumpar och fastnat lite för offert på en Calibra 12.
Installatören verkar duktig och seriös och offerten på totalt 95' inkl rot är väl inte så mycket att bråka om?

Skadar inte att fråga ett bra forum om ni tror det är en bra lösning för vårt hus. Intressant kan vara att se vad de andra föreslog:
Det har nämligen varit lite blandat då en installatör rekommenderade en CTC GSi 8.
Det tyckte jag var tveksamt både maskin och pris så tog in en annan CTC installatör som istället föreslog en CTC GSi 12(Utan att jag nämnt något om hans kollega på annan ort).
En fjärde föreslog en intressant maskin Mitsubishi Geodan 1.5-11kW som tydligen skulle vara helt ny. Japanerna litar jag på men det faller nog på tveksam support.
Så då en 5e som föreslog en IVT GreenLine HE C7.

Tyvärr inte fått in någon offert på Nibe då min lokala (Stora) installatör som inte verkar vilja sälja eller i alla fall inte har tid att svara på varken mina mail eller ringa tillbaka..

100kvm entreplan
100kvm källare
Byggår 1973
tilläggsisolerat och nyare 3-glas
30-40% golvvärme
resten radiatorer
Förstärkt självdragsventilation

Har ca 350 m jordvärmeslinga och lerjord som verkar innehålla mycket energi. Har inte behövt använda elpatroner en enda timme på 18 år för uppvärmning.
har som minst varit ner på -1 grad på den köldvätska som Niben jobbat med.
« Senast ändrad: 16 januari 2020, 21:34:51 av tobee »

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!