Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Visa trÃ¥dar vid sökning.  (läst 2684 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Paxman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 385
  • Karma +0/-0
Visa trådar vid sökning.
« skrivet: 18 december 2014, 12:55:14 »
Hej!

En sak jag saknar på detta forum är att kunna visa sökträffar som trådar istället för inlägg. Om jag söker efter en specifik tråd jag läst tidigare och som jag vet innehåller ordet "display" så får jag 36 (!) sidor med träffar eftersom varje enskilt inlägg med sökordet i listas. Om jag istället kunde välja att visa träffarna som trådrubriker skulle antalet träffar minska radikalt och det skulle bli avgjort mycket enklare att hitta den där tråden jag söker.

Liknande borde man kunna lista sina egna trÃ¥dar när man gÃ¥r in i sin profil (eller nÃ¥gon annans profil). Jag försöker alltid följa upp trÃ¥dar jag skrivit om det skett nÃ¥got som kan vara intresse för de som följer trÃ¥den/hittar den senare. Vill jag göra detta nu fÃ¥r jag en lista med nio sidor inlägg som jag mÃ¥ste leta igenom för att hitta den trÃ¥d jag vill uppdatera...och dÃ¥ har jag inte varit aktiv här speciellt länge (första inlägget 22 februari 2014). Letar jag efter en trÃ¥d som forumadmin Rickard skrivit via hans profil listas 1462 sidor med inlägg!!  :o

Jag vet inte om forumets plattform tillåter detta men om den gör det skulle det vara väldigt fint om det gick att få till.

Mvh
Fred
Förlåt alla mina jobbiga frågor. Vi blev helt lämnade av vår ÅF efter betalning och jag kan verkligen ingenting om uppvärmning. Jag har dessutom nedsatt kognitiv förmåga pga sjukdom vilket gör att jag har lite svårt att ta till mig information från text, speciellt avancerad sådan. Bruksanvisningar är t ex riktigt jobbiga...

Thermia Diplomat 8, 160 meter borra.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34893
  • Karma +54/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Visa trådar vid sökning.
« Svar #1 skrivet: 24 december 2014, 10:13:48 »
Kan du länka till ett forum som har det upplägget, eller göra en skärmdump på hur det ser ut och bifoga bilden här?

Jag hittar inget i inställningarna för forumet, men det kan ju finnas modifikationer som går installera.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Paxman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 385
  • Karma +0/-0
SV: Visa trådar vid sökning.
« Svar #2 skrivet: 24 december 2014, 10:41:16 »
Här är en länk till jagrullar.se, avancerad söknings-funktionen: http://www.jagrullar.se/forum/search.php?sid=72510d2fca79da659cb9a8d4a2c1e20b Längst ned finns alternativen trådar eller inlägg. Det är ett phpBB-forum.

Är jag inloggad finns den här lilla länken:



Det står "Visa dina inlägg" men det blir en lista med trådar.
Förlåt alla mina jobbiga frågor. Vi blev helt lämnade av vår ÅF efter betalning och jag kan verkligen ingenting om uppvärmning. Jag har dessutom nedsatt kognitiv förmåga pga sjukdom vilket gör att jag har lite svårt att ta till mig information från text, speciellt avancerad sådan. Bruksanvisningar är t ex riktigt jobbiga...

Thermia Diplomat 8, 160 meter borra.

Utloggad Sanntos

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 950
  • Karma +0/-0
SV: Visa trådar vid sökning.
« Svar #3 skrivet: 24 december 2014, 12:47:18 »
Om jag söker efter en specifik tråd jag läst tidigare och som jag vet innehåller ordet "display" så får jag 36 (!) sidor med träffar eftersom varje enskilt inlägg med sökordet i listas. Om jag istället kunde välja att visa träffarna som trådrubriker skulle antalet träffar minska radikalt och det skulle bli avgjort mycket enklare att hitta den där tråden jag söker.

Du kan lösa problemet genom att gå in på google advanced, sökord: display webplats: värmepumpsforum och sedan när du fått upp sökresultatet söka på sidor du besökt tidigare

Utloggad Paxman

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 385
  • Karma +0/-0
SV: Visa trådar vid sökning.
« Svar #4 skrivet: 25 december 2014, 00:40:02 »
Jodå, jag vet hur man använder google...men om det går att aktivera funktionen i själva forumplattformen är det ju mycket smidigare.
Förlåt alla mina jobbiga frågor. Vi blev helt lämnade av vår ÅF efter betalning och jag kan verkligen ingenting om uppvärmning. Jag har dessutom nedsatt kognitiv förmåga pga sjukdom vilket gör att jag har lite svårt att ta till mig information från text, speciellt avancerad sådan. Bruksanvisningar är t ex riktigt jobbiga...

Thermia Diplomat 8, 160 meter borra.

Utloggad Sanntos

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 950
  • Karma +0/-0
SV: Visa trådar vid sökning.
« Svar #5 skrivet: 25 december 2014, 10:10:31 »
Ingen orsak  :)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!