Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Elektronisk strupeventil  (läst 1648 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad raptus

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1019
  • Karma +0/-5
  • Daikin Synergi 40 ( Caldo XR 40)
Elektronisk strupeventil
« skrivet: 21 januari 2007, 17:56:24 »
Sitat fra Toshiba brosjyre : Elektronisk strupeventil øker effektiviteten ved lave temperaturer slik at du i større grad klarer å holde komfortabel temperatur når det er kaldt ute .
Er det noen som vet ved hvilken temperatur strupingen begynner og om strupingen er variabel i den forstand at den blir trangere og trangere jo kaldere utetemperaturen er ? Sikkert et rart spørsmål men jeg ser at effektforbruket ikke stiger vesentlig fra -6 til - 14 så det jeg antar er at strupeventilen er med å bidrar til økt effektivitet på pumpa uten at effektforbruket øker særlig . Har ikke vært kaldere i vinter ennå så jeg vet hva som skjer ved enda kaldere temperatur. Til nå så har det vært varmt og godt inne uansett temperatur ute .Så at jeg er fornøyd er helt sikkert . Er vel muligens strupeventilen som bidrar til Toshibas gode måleresultat mot andre når det er skikkelig kaldt og da ?? *vinkar*
raptus
Daikin Synergi 40 som erstattet Mitsubishi Electric FD35 VABH som tidligere erstattet Toshiba RAS B 13 GKVP-E .

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!