Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: FH35vehz startar inte  (läst 1147 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad LJON

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
FH35vehz startar inte
« skrivet: 28 november 2022, 07:54:24 »
Hej. Jag har en mitsubishi värmepump som jag installerade 2013 el 14 i verkstaden. Har fungerat bra hela tiden, men nu startar den inte (har inte haft den igång sen förra vintern) om jag sätter igång den med tvångsstartknappen på innerdelen, så startar den fläkten där, som går några minuter, sen blinkar bara den gröna lampan på innerdelen konstant. Led indikeringen på styrkortet i ytterdelen är släckt, där är ett relä på samma kretskort som slår till och från (3 gånger på ett startförsök tror jag) har kontrollerat spänningen, och där är ström och säkringen innan kretskortet är hel. Laddade ner en servicemanual, men där baseras felsökningen på blinkningar på led-indikeringen på kretskortet. Hur går man vidare?

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8450
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: FH35vehz startar inte
« Svar #1 skrivet: 28 november 2022, 16:21:53 »
Hade något liknande på en annan modell och då var knas i arbetsbrytaren mellan elcentralen och utedelen.
Enda jag kommer på annars är att innerdelen ”tror” den varit inkopplad mot en duoutedel och måste återställas för att gå som singelmaskin, tror anvisningen på hur man gör reset för detta finns i servicemanualen för inne eller utedel.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad sturesson

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: FH35vehz startar inte
« Svar #2 skrivet: 12 december 2022, 08:38:01 »
Hej, Har du fått igång din värmepump?
Jag har samma fel :(

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor p ntet, leverans till drren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!