Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: LjudnivÃ¥  (läst 9763 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

kylteknikern

  • Gäst
kylteknikern
SV: Ljudnivå
« Svar #15 skrivet: 17 mars 2006, 10:33:46 »

Hallojsan supporten!

Kul att ni svarade.
Jag förstår precis vad ni menar, självklart skall utedelen gå med optimalt varvtal.
Dock; varför inte ha fler varvtalslägen? Eller ännu bättre, variabel hastighet?
Det kan ju omöjligt vara så att det ultimata varvtalet för 10:an mellan -20 ºC och +12 ºC är exakt 'hög' och att det därefter är ultimat med 'mellan' hastigheten...
Eller?
Det låter ju också konstigt att 6:an och 8:an fungerar optimalt på låg/mellan och 10:an och 12:an på mellan/hög.  :o
Jag menar, det borde ju vara lika stor skillnad mellan 6 och 8 som mellan 8 och 10?  Sc:,h
Kan man med gott samvete sänka 'högfartstemperaturen' för 10:an från 12º till ett lägre värde? I så fall vilket (+5º?)?
Eller är det så att högsta möjliga fläkt hastighet alltid är att föredra? (Oavsett effekt/ute temperatur)

Tack för mig  *vinkar*
/Peppe


Hej

Ja det är dessvärre så ja, vi vill ha för stort spel imellan ute temperaturen och den ingående brine temperaturen
// Thermia Support

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!