Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Varmare varmvatten  (läst 501 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Dan A

  • Gäst
Dan A
Varmare varmvatten
« skrivet: 14 maj 2019, 06:26:04 »
Hej, ny här.
Hittade det här forumet när jag försökte lösa mitt problem. Har en Nibe 1245 6kW som fungerat klanderfritt.
Problemet som jag upplever det, är att tappvärmevattnet när jag duschar är på tok för lågt (45 grader ut från pannan).
Har solceller på taket och tänkte sätta upp en 3kW till. Har också två äldre nya ackumulatortankar, en med slinga invändigt. (köpt på Ahlsell för c:a 15-20 år sen) Vad jag tänkte var att antingen koppla kablarna direkt från de 3kW solcellerna till ett dc värmeelement, eller över en liten inverter och ac koppla elementet så. Men hur skall man dra rören för att det skall funka rent praktiskt både med Niben och tanken. Hör till saken att jag uppnått den åldern när jag kan fly till varmare breddgrader under vintern. Så jag har Niben på semesterläge då.
Har pratat med en rörmokare om saken, men han var inte intresserad. Så innan jag tar hem en rörmokare skulle jag vilja ha lite på fötterna vad som är möjligt.
Tack på förhand.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!