Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: PM  (läst 11195 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad GDS-Jan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3965
  • Karma +10/-7
PM
« skrivet: 01 april 2012, 18:06:34 »
Sådana här trevliga PM får jag.

Tycker att du ska ta och tagga ner.....
Först gnäller du som en jävla bebis på att Dr:n är rasist så du lyckas få han avstängd på forumet och sen uttalar du dig om att folk är 08-or och fjoller osv..... snacka om dubbelmoral. Fattar inte hur fan du kan ha blivit någon moderator det är ju rena jävla skämtet. Är då bra att dom tog bort dina skitinlägg om fjollträsk osv efter det jag anmält dom inläggen. Kommer att vara efter dig som en magnet och läsa och granska det du skriver och är det minsta lilla skit du skriver kommer jag att anmäla det bara så du vet. Kommer att göra din tillvaro på forumet till ett helvete för att du har betett dig som det jävla svin du är. Ja du får i sedvanlig ordning skvallra till Rickard och hela forumet för den delen om detta pm publicera det gärna, det skiter jag fullständigt i din jävla mupp.


Jag kanske får skylla mig själv.
Men det är inte kul.
Bor i 180m2 2-plan villa+hel källare i Bergslagen. Värmer huset med en NIBE-F600P FLVP och en egenkonstruerad 4m2 Luftsolfångare. Snart en F1145-6.

Utloggad Pontiac

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 35
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: PM
« Svar #1 skrivet: 01 april 2012, 21:39:16 »
Försök att inte bry dig, det finns knäppgökar överallt. Personligen tycker jag att du är en frisk fläkt på forumet.
Finns det någon avsändare på PM:et, i så fall anmäl så att tokarna kan uteslutas och vi "normala" kan få ha våra mysstunder på forumet i fred.
Länge leve yttrandefriheten.

Thanks Pontiac

Utloggad mexitegel

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 398
  • Karma +2/-0
  • Kön: Man
  • Självlärd Guru pÃ¥ NIBEs 1145:a
SV: PM
« Svar #2 skrivet: 01 april 2012, 23:32:57 »
Om man blir så arg av de anledningar som det står, så bör man nog ta en paus från forumlivet och få lite distans på saker och ting.

Visst är det alltid lika roligt att få meddelanden som är skrivna i affekt. Tänk att folk aldrig kan lära sig att inte göra det.

Men det är ju bra h*n fÃ¥r utlopp för sina känslor. Du kan väl frÃ¥ga om h*n är arg kanske?  :)
270 kvm från 1975 konverterade från direktverkande el till Nibe 1145-10 mot Euronom ackumulatortank med solslinga. 9 radiatorer, 1 fläktkonvektor och 45 kvm golvvärme.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34916
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: PM
« Svar #3 skrivet: 02 april 2012, 07:13:51 »
Det finns alltid folk som irriterar sig på andra, av olika anledningar.
Jag får naturligtvis anmälningar då och då både på inlägg och PM, och det som framkommer i trådar som denna är som regel bara toppen av ett isberg.
Jag försöker vara tålmodig när det gäller personer som på ena eller andra sättet sticker ut, men det finns en gräns även för mig när jag inte anser att det som skrivs håller en nivå som jag anser vara lämplig.
Att jag stängt av Dr Chunlan har tydligen retat upp en del av hans "anhängare" som tyckte att hans inlägg var "roliga" eller vad man nu skall kalla det.
Samtidigt fanns det många som inte ansåg att hans inlägg bidrog med just något annat än irritation och debatt om struntsaker.

På samma sätt har många andra av de som uttrycker sig lite mer målande både anhängare och antagonister, GDS-jan är inget undantag - och att jag gjorde dig/honom till Moderator för Gör-det-själv-avdelningen har uppenbarligen retat fler än en då de inte anser att du är den typ av medlem som jag normalt sett skulle lyfta fram på något speciellt sätt.

Jag har därför bestämt mig för att plocka bort GDS-jan som moderator, inte för att uppdraget har missskötts, utan bara för att ge folk mindre att irritera sig på.

När det gäller PM:et som sådant så har jag naturligtvis skrivit vad jag tycker om det till den person som skickat detsamma, och det var i korthet att jag anser att personen ifråga överreagerar.
Att alla skulle vara goda vänner i ett forum som detta är en utopi, men jag gör så gott jag kan för att rent "hat" skall hållas utanför forumet i största möjliga mån.

Om jag skulle bannlysa alla som någon gång skriver ett inlägg eller ett PM i affekt så skulle de flesta av de mer färgstarka personligheterna i forumet inte längre vara medlemmar, och det tror jag skulle irritera än fler, vilket skulle leda till ytterligare utfall, med än fler bannlysningar som resultat, vilket jag inte vill.

Min slutsats är alltså att en av de få saker jag kan göra är att plocka bort GDS-jan som moderator, för att tillmötesgå de som anser att det var ett felaktigt beslut från min sida.
Behovet av moderatorer för enskilda tavlor är inte alls stort, så det påverkar mer eller mindre inget alls rent praktiskt, och om det kan lugna en liten grupp medlemmar som anser att jag tog ett felaktigt beslut så gör jag gärna det.

Den som skickade PM:et vet vad jag tycker om det, och han vet även vilka möjligheter jag har att hindra den typen av tilltag (i princip bara bannlysning).
Bannlysning är ett dåligt verktyg som jag använder sparsamt av anledningar angivna ovan och är inte aktuellt i detta läge.

Min förhoppning är att så många som möjligt försöker respektera andras sätt att uttrycka sig, och inte irritera sig på allt som skrivs, i vart fall inte i sådan utsträckning att det utmynnar i denna typ av konflikter.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad GDS-Jan

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 3965
  • Karma +10/-7
SV: PM
« Svar #4 skrivet: 02 april 2012, 09:16:41 »
Det är helt ok för mig.
Det fyller inget självändamål att vara moderator.

Och irriterar det en medlem mindre sÃ¥ kör vi sÃ¥  tummenupp
Bor i 180m2 2-plan villa+hel källare i Bergslagen. Värmer huset med en NIBE-F600P FLVP och en egenkonstruerad 4m2 Luftsolfångare. Snart en F1145-6.

Utloggad purjo__

  • Jag har i princip doktorerat pÃ¥ Bosch/IVT Rego800 och CanBus.
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Gävleborg
  • Antal inlägg: 13175
  • Karma +20/-11
  • Kön: Man
  • Utbildad elektroingenjör. Arbetar inom IT
SV: PM
« Svar #5 skrivet: 02 april 2012, 09:19:34 »
Ja, en verkar ha alldeles för lite saker att irritera sig på...
Bor i pastorsvillan tillhörande ett gammalt missionshus
Villan: Timmerhus byggt 1878. 1.5  plan, bya 100 / boa 160 kvadrat, 2-glasfönster, självdragsventilation. Vattenburen värme med elpanna + braskamin. Förbrukning ca 35MWh + en mindre mängd ved.
Kyrkan: Timmerstomme, bya 300 / boa 490 kvadrat, 78 kvadrat 1-glasfönster med innerbågar... Byggt 1876. Direktverkande el på 45kW. Förbrukning ca 5MWh för att hålla frostfritt på toaletten och köket samt tvättmaskin.
Gävleborg.


Ju mer man vet desto mindre förstår man.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: PM
« Svar #6 skrivet: 02 april 2012, 11:15:04 »
Kan säga att det var jag som skrev pm:et och jag står för varenda jävla ord jag skrev!
Finns få personer jag verkligen stör mig på men GDS-Jan är en av få.
Det som stör mig mest med han är hans dubbelmoral......om någon skriver något som han uppfattar som nedlåtande mot en speciell grupp så är man rasist men i nästa andetag så gör han likadant själv?? Sånt retar gallfeber på mig!

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: PM
« Svar #7 skrivet: 02 april 2012, 11:31:25 »
Glömde ju skriva att om Rickard anser att jag gått över gränsen så står det ju han helt fritt att bannlysa mig från forumet.
Han vill kanske sortera bort min typ av medlemmar som skriver och har starka åsikter men står för dem. Han har ju den möjligheten.....

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34916
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: PM
« Svar #8 skrivet: 02 april 2012, 13:27:05 »
Northkingen följer ett tydligt mönster som är rätt vanligt, man irriterar sig lätt på människor som uppför sig och uttrycker sig rätt likt vad man själv gör.
Jag har ofta förundrats över hur det kan vara så, men ju fler konflikter jag ser i mina forum desto mer uppenbart blir det.

Jag har inte tänkt bannlysa någon om det inte urartar helt och hållet med fler personangrepp.
Ser någon inlägg som är olämpliga så skall de anmälas till mig så att jag får ta beslut om radering/redigering, personangrepp skall hållas utanför den publika delen av forumet.

Om jag inte missminner mig var GDS-jan väldigt irriterad på Dr chunlan, och jag tycker mig se en viss likhet mellan även dessa, både när det gäller tankar och ideer, och sättet att uttrycka sig på.

Det är min bild av det hela, andra kan säkert ha en annan bild.

Själv kan jag bli extremt irriterad på de som är lika envisa som jag själv är, och som ni säkert sett kan det resultera i ett oändligt antal inlägg där ingen ger med sig.
Fast som tur är sÃ¥ vet jag ju att det är jag som har rätt.  ;)
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: PM
« Svar #9 skrivet: 02 april 2012, 13:38:09 »
Northkingen följer ett tydligt mönster som är rätt vanligt, man irriterar sig lätt på människor som uppför sig och uttrycker sig rätt likt vad man själv gör.
Jag har ofta förundrats över hur det kan vara så, men ju fler konflikter jag ser i mina forum desto mer uppenbart blir det.

Jag har inte tänkt bannlysa någon om det inte urartar helt och hållet med fler personangrepp.
Ser någon inlägg som är olämpliga så skall de anmälas till mig så att jag får ta beslut om radering/redigering, personangrepp skall hållas utanför den publika delen av forumet.

Om jag inte missminner mig var GDS-jan väldigt irriterad på Dr chunlan, och jag tycker mig se en viss likhet mellan även dessa, både när det gäller tankar och ideer, och sättet att uttrycka sig på.

Det är min bild av det hela, andra kan säkert ha en annan bild.

Själv kan jag bli extremt irriterad på de som är lika envisa som jag själv är, och som ni säkert sett kan det resultera i ett oändligt antal inlägg där ingen ger med sig.
Fast som tur är sÃ¥ vet jag ju att det är jag som har rätt.  ;)

Jag tolkar din åsikt som att jag är en människa som har dubbelmoral?? Visa gärna på ett sånt exempel isf där jag i detta forum uttryckt med en dubbelmoral!
//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34916
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: PM
« Svar #10 skrivet: 02 april 2012, 13:56:06 »
Jag har verkligen inte tänkt visa på vad i ditt sätt som gör att jag anser att du och GDS-jan har liknande personligheter, och som sagt, andra kan säkert ha en annan uppfattning.
Men en sak är säker, inte är du guds bästa barn när det gäller fördomar.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: PM
« Svar #11 skrivet: 02 april 2012, 14:19:55 »
Jag har verkligen inte tänkt visa på vad i ditt sätt som gör att jag anser att du och GDS-jan har liknande personligheter, och som sagt, andra kan säkert ha en annan uppfattning.
Men en sak är säker, inte är du guds bästa barn när det gäller fördomar.

Varför kan du inte göra det?
Tycker att du Rickard ibland kan göra lite för hastiga antagande.....du skjuter från höften utan att ha några som helst belägg för dina påståenden..... ungefär som för ett par år sen då du anklagade (antydde) att jag gjort svartaffärer då jag köpt min Panasonic HE-12..... men mailade dig kvitton och utdrag från banken för att överbevisa dig. Men då blev du helt plötsligt inte så intresserad av att veta mera runt den affären. Kan då säga en sak och det är om jag felaktigt anklagat någon för att göra svartaffärer och blir överbevisad om jag gjort det felaktigt så kunde jag iaf vara så pass rakryggad att jag ber om ursäkt för mitt misstag! Men det finns väl inte i dina vokabulär...? Du gör väl aldrig något fel i dina ögon iaf!

//Krister
« Senast ändrad: 02 april 2012, 14:22:23 av Northkingen »
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34916
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: PM
« Svar #12 skrivet: 02 april 2012, 14:54:49 »
Som sagt, jag noterar att det ofta är liknande personligheter som stör sig på varann, hur det kommer sig har jag ingen uppfattning om, jag bara noterar det.
Jag tror inte att det finns några specifika exempel som jag kan visa på som styrker detta, utan det är min bild av det hela, som grundar sig på allt jag läst under de år ni varit aktiva.
Och dessutom så var min notis om detta inte specifikt för dig, utan mer generellt när det gäller konflikter.
GDS-jan och DR Chunlan är nog mer lika, men ni är inte helt olika...
Och som sagt, detta är min samlade bild av det hela, andra kan ha en annan uppfattning.

Jag minns inte att jag anklagat dig publikt i forumet för att göra svarta affärer, ej heller den efterföljande diskussionen, har jag skrivit något sånt publikt i forumet får du gärna länka till inlägget så skall jag försöka förklara.

Däremot är det inte ovanligt att jag via PM eller e-post uppmärksammar medlemmar som jag misstänker köpt svart, säljer svart, eller marknadsför någon kompis produkter om det olämpliga i att skriva om detta i forumet eller via PM.

Dessutom brukar personer med din typ av personlighet ofta uppleva det som en anklagelse när jag skriver att jag misstänker att det kan vara "otillbörligheter" man skriver om i forumet.
Jag tycker att jag agerar helt rätt som ställer frågan istället för att bara ligga lågt och låta folk hållas med den typen av saker som KAN vara mer eller mindre kriminellt, eller emot reglerna.
I mina ögon är det inte en anklagelse att fråga om en värmepump köpts svart eller vitt, det är en fråga, varken mer eller mindre.
Jag har väldigt alltså väldigt svårt att se att jag skulle ha påstått att du köpt svart, däremot kan jag villigt erkänna att det är många som upplever det så när jag ställer frågan.
Personligen tycker jag att det är stor skillnad på att fråga och att påstå/anklaga.

På samma sätt är det många som anser jag jag förbjuder dem att skriva om ett visst märke i en stor mängd inlägg, typ Oraklet och hans älskade Thermia, eller Raffen och hans favorit Toshiba.
Jag förbjuder ingen att skriva ofta om ett visst märke, men jag brukar upplysa om det olämpliga i att göra det, dels för att det lätt snedvrider bilden av en viss produkt i forumet, och dels för att de som agerar på ett sånt sätt uppfattas som marknadsförare av produkten av andra läsare/medlemmar.

Jag är inte ofelbar, absolut inte, men jag vill ändå hävda att det är många som gör sitt bästa för att missuppfatta mig när jag kommer med frågor eller pekpinnar, trots att jag nästan alltid gör det för forumets och den enskilda medlemmens bästa.
Jag försöker göra mitt bästa helt enkelt, och det blir naturligtvis inte alltid rätt, men att jag skall behöva be om ursäkt för något jag gör i all välmening är inte min stil.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Northkingen

  • Power By Fujitsu
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Norsjövallen/Sverige
  • Antal inlägg: 2352
  • Karma +6/-6
  • Kön: Man
  • Carpe Diem
SV: PM
« Svar #13 skrivet: 02 april 2012, 15:02:24 »
Som sagt, jag noterar att det ofta är liknande personligheter som stör sig på varann, hur det kommer sig har jag ingen uppfattning om, jag bara noterar det.
Jag tror inte att det finns några specifika exempel som jag kan visa på som styrker detta, utan det är min bild av det hela, som grundar sig på allt jag läst under de år ni varit aktiva.
Och dessutom så var min notis om detta inte specifikt för dig, utan mer generellt när det gäller konflikter.
GDS-jan och DR Chunlan är nog mer lika, men ni är inte helt olika...
Och som sagt, detta är min samlade bild av det hela, andra kan ha en annan uppfattning.

Jag minns inte att jag anklagat dig publikt i forumet för att göra svarta affärer, ej heller den efterföljande diskussionen, har jag skrivit något sånt publikt i forumet får du gärna länka till inlägget så skall jag försöka förklara.

Däremot är det inte ovanligt att jag via PM eller e-post uppmärksammar medlemmar som jag misstänker köpt svart, säljer svart, eller marknadsför någon kompis produkter om det olämpliga i att skriva om detta i forumet eller via PM.

Dessutom brukar personer med din typ av personlighet ofta uppleva det som en anklagelse när jag skriver att jag misstänker att det kan vara "otillbörligheter" man skriver om i forumet.
Jag tycker att jag agerar helt rätt som ställer frågan istället för att bara ligga lågt och låta folk hållas med den typen av saker som KAN vara mer eller mindre kriminellt, eller emot reglerna.
I mina ögon är det inte en anklagelse att fråga om en värmepump köpts svart eller vitt, det är en fråga, varken mer eller mindre.
Jag har väldigt alltså väldigt svårt att se att jag skulle ha påstått att du köpt svart, däremot kan jag villigt erkänna att det är många som upplever det så när jag ställer frågan.
Personligen tycker jag att det är stor skillnad på att fråga och att påstå/anklaga.

På samma sätt är det många som anser jag jag förbjuder dem att skriva om ett visst märke i en stor mängd inlägg, typ Oraklet och hans älskade Thermia, eller Raffen och hans favorit Toshiba.
Jag förbjuder ingen att skriva ofta om ett visst märke, men jag brukar upplysa om det olämpliga i att göra det, dels för att det lätt snedvrider bilden av en viss produkt i forumet, och dels för att de som agerar på ett sånt sätt uppfattas som marknadsförare av produkten av andra läsare/medlemmar.

Jag är inte ofelbar, absolut inte, men jag vill ändå hävda att det är många som gör sitt bästa för att missuppfatta mig när jag kommer med frågor eller pekpinnar, trots att jag nästan alltid gör det för forumets och den enskilda medlemmens bästa.
Jag försöker göra mitt bästa helt enkelt, och det blir naturligtvis inte alltid rätt, men att jag skall behöva be om ursäkt för något jag gör i all välmening är inte min stil.

Nej det var på pm du skrev men en anklagelse är väl en anklagelse oavsett om det är via pm eller publikt?
Kan se om jag inte har kvar pm:n isf kan jag ju lägga ut dem här så får var och en göra sin egen bedömning om anklagande eller inte.

//Krister
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för smÃ¥ hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw.  1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 pÃ¥ 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan SkellefteÃ¥ och Lycksele.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34916
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: PM
« Svar #14 skrivet: 02 april 2012, 15:06:56 »
Gör det du om det gör dig till en lyckligare människa.
Det blir mycket enklare för mig att förklara om det som påstås om mig publiceras.
Jag vill dock att du accepterar att allt som har med denna fråga kan publiceras så du inte bara plockar valda delar för att framställa mig som ett svin, vilket är vanligt i fall som detta.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 341
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!