Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Lyfco HP030-DC-W  (läst 2596 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad egonius

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 24
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Lyfco HP030-DC-W
« skrivet: 26 juni 2022, 16:42:30 »
Köpte nyss en luft/vatten pump (HP030-DC-W). Den skulle vara enkel att installera även för en som inte är fackman. Ändå valde jag, för att vara på en säker sida, att betala för installationen också. Sen dess (januari) kan jag inte får ordning på pumpen, den funkar bara delvis. Två olika fackmän försökte ställa in den men i dagens läge är det system för varmvatten som fungerar bra. Det andra för golvvärme strular dvs temperaturen visar 23-25 grader hela tiden och även om golvvärme är prioriterad (syns på displayen) alltså 3-stegventilen kopplar om mellan de 2 systemen men pumpen går bara när varmvatten är prioriterad. Om någon förstår det jag skriver då hoppas jag på nån förklaring.

tomas kruger

  • Gäst
tomas kruger
SV: Lyfco HP030-DC-W
« Svar #1 skrivet: 16 december 2022, 14:36:04 »
kanske en trasig temp-givare, så inte pumpen får besked att den behöver göra värme.. borde gå att lista ut vilken det är och beställa en ny.. om man mäter en av dom andra kan man kolla ohm värdet vid en temp och se om man hittar en ersättare.. (gissar på en pt1000-sensor)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!