Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Ljudisolera värmepumpen  (läst 1324 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Micke 0913

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 74
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Snickare. Vill veta mer!
Ljudisolera värmepumpen
« skrivet: 27 november 2012, 20:34:08 »
Ingen hade talat om för mig att en värmepump kunde föra väsen. Det fick vi oväntat uppleva vid första kompressorstart. Flexislangar hade rörmokaren monterat, men det hjälpte föga. Det här blev ett bekymmer, då hyresgästens sovrum ligger rakt över pannrummet. Träbjälklag med sågspån. Vad gör vi nu? Jo jag skickade grannen till Biltema att köpa ljuddämparmattor. Då jag har en Duo, så är det rätt mycket tom yta över kompressorn.
4 st skivor på 50 x 100 cm 3 cm tjocka. Dessa är självhäftande, så monteringen var hur enkel som helst. 1 timmes arbete och 600 spänn i material. Värt var enda krona. Hyresgästen helnöjd. Bara jag får ordning på kameran skall jag lägga ut en bild
Thermia Diplomat Optimum G3 Duo 17 Kw. 300 liter MBH beredare. 2 st borrhål 190 meter. Hus 360m2 uppvärmd yta.Varav 60 m2 källare och 50 m2 uthyrningslägenhet. 1/3 av huset byggt 1889 och resten påbyggt 1934. Tvåglasfönster och uselt isolerat. 19 st gjutjärnsradiatorer på 2 plan och 4 st nymonterade fläktkonvektorer. 1 st i gillestugan och 3 st i källaren. Temp 22,5 grader

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!