0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har jag kört utan TS några nätter och det går ju otroligt bra. Nu får man ju mycket hjälp av solen på dagarna och dessutom har det inte varit SVIN-kallt på natten utan bara kallt, men jag hade fått TS om jag inte slagit av det, det framgår av gradminuterräknaren på morgonen.Får väl se hur man gör till nästa höst/vinter, men jag kommer noga köra utan TS påkopplad så långt det går... Med Nibes system med gradminuter/TS så känns det bästa alternativet att ha TS bortkopplat helt.Det här med TS när man är bortrest är ju lite dubbelbottnat. Om man har det inkopplat kan man få massa "onödiga" TS timmar som man ändå inte fick "glädjen" av eftersom man inte var hemma. Samtidigt är det ju en risk om pumpen ger upp. Och samtidigt för tredje gången så lär det mest troliga felet kunna vara strömavbrott och då fungerar ju ingenting......Ja, tål att suga på............
Höj starten för vv-laddning, då blir det inte så långa avbrott i radd-laddningen.
På sommaren kan man sänka vv-starten för att inte få så många starter. Hur lågt är beroende på vv-åtgång.På vintern tycker jag att man kan höja starten för att förhindra långa vv-laddningar. Radd-systemet slipper svalna av för mycket
På sommaren kan man sänka vv-starten för att inte få så många starter. Hur lågt är beroende på vv-åtgång.På vintern tycker jag att man kan höja starten för att förhindra långa vv-laddningar. Radd-systemet slipper svalna av för mycket. På det sättet kan kanske kompressorn hålla ner gradminuterna så att Ts slipper gå in. Sen att antalet vv-laddningar ökar spelar ingen roll då kompressorn direkt växlar över till radd-systemet utan att stanna.Ursäktar för mina korta komentarer. (tror ju att ni vet vad jag menar) Ska försöka att skärpa mig på den fronten.....