Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Var är kvaliten pÃ¥ Panasonic?????????  (läst 6790 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8450
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Var är kvaliten på Panasonic?????????
« Svar #15 skrivet: 12 december 2008, 14:43:41 »
Är väl inte direkt Panasonics fel att din leverantör inte har varit hos dig och felsökt  Sc:,h
Det panasonic har haft lite problem med är att hinna få fram tillräckligt med H16 utbytesmaskiner och fläktmotorer.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Gonzo

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 783
  • Karma +0/-2
  • Luft-luft är i dag ett seriöst alternativ
SV: Var är kvaliten på Panasonic?????????
« Svar #16 skrivet: 12 december 2008, 17:22:15 »
Är väl inte direkt Panasonics fel att din leverantör inte har varit hos dig och felsökt  Sc:,h
Det panasonic har haft lite problem med är att hinna få fram tillräckligt med H16 utbytesmaskiner och fläktmotorer.

Problemet är väl att Panasonic är ett stort märke med stora problem och det får konsekvenser till slutkund.

Men, dom sköter ju sina garantiåtaganden bra.
Det gör ju i.o.f.s Rusta också......
Hus 108+108 kvm + 60 kvm ekonomidel.
Luft-luft + kamin kryddat med direktverkande el.
Panasonic He12 + He9
Norrlands inland.
24000 kw + ca 12kbm kbm ved före pumparna. motsv 39600 kwh
16000 kw + 1 kbm ved efter pumpinstallation!! motsv ca 17000 kwh 2006.
15500 kwh 2007.
Har bytt till lågenergilampor ändrat beteende.
21,5-23 grader inomhus, beroende på var man är.
2 vuxna 3 tonåringar (varav en extra tonåring tillkom 2007)
Inga element på vintern 2007-2008. -29 grader som kallast.
Nordenberedare installerad 2008-09
Coolix lågbudget installerad 2008-11 mer som experiment och i första hand för kyla, men den värmer ju också :)

Utloggad gästen

  • I branschen
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • *****
  • Stad/land: Halmstad
  • Antal inlägg: 434
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Var är kvaliten på Panasonic?????????
« Svar #17 skrivet: 13 december 2008, 08:40:28 »
...dt är ju inte så konstigt..Panasonic ( tidigare Matsushita) och Sanyo ingår ju i samma familj.
Han som startade Sanyo var/är gift med Matsushitas dotter...så..........
LJ

Utloggad Tempeldog

  • Flugfiskare
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Vindeln
  • Antal inlägg: 165
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Oroa dig inte över morgondagen,för den kommer ändÃ¥
SV: Var är kvaliten på Panasonic?????????
« Svar #18 skrivet: 14 december 2008, 10:15:54 »
Jag har haft lite strul med min 1:a EKEB.Det började med för lite köldmedium,men det blev åtgärdat inom 2 v.Och nu har jag just fått fläktmotorn(innedel) utbytt,och det var visst rätt ovanligt på en EKEB,att fläktmotorn skulle "ge upp".Men det fick jag också fixat väldigt snabbt(2-3 v).Säljaren har verkligen gjort allt,för att jag skulle få snabb hjälp.Så jag är mer än nöjd med servicen.Nu är det inte firman,som jag köpte mina pumpar av,som utförde dessa två garantijobb.Min far hade en DKE sitt hus(Bor inte i huset längre),som drabbades av ett kompressorhaveri(Den lät som en stenkross).Och den fick han utbytt inom 2 v.Denna pump var inte såld av samma firma,som jag har köpt mina två pumpar av.Min far hade en Nordic Air innan,som inte funkade som den skulle,men det är en annan historia. ;D

Nu har jag och min far kanske haft tur,som köpte våra pumpar av rätt firma? ??? Som har gjort allt för,att få nöjda kunder.Nu bor vi på en liten ort,så det kan ju ha gjort sitt också?Men drabbas man av mer eller mindre oseriösa säljare,montörer och leverantörer,så förstår jag att man lätt kan vända sin ilska mot tillverkaren och produkten.Och detta blir snabbt ett problem för tillverkaren.Vilket är synd om den verkligen gör allt,för att åtgärda de fel som uppkommit.Jag försvarar inte Panasonic på nått sätt,men jag vill bara ha sagt,att problem kan alla tillverkare få oavsett produkt.Ju större tillverkaren är ju större kan problemen bli,då mängden felaktiga produkter kan vara större.Och detta gör att tiden blir längre innan alla fel är åtgärdade,men då måste hela kedjan ifrån tillverkare till service funka till 100%.Vilket den inte alltid gör tyvärr. :(


/Anders  studs
« Senast ändrad: 14 december 2008, 17:01:27 av Tempeldog »
1.5 plans hus på ca 120kvm byggt 1938(Vindeln/Västerbotten).Uppvärmning:Vattenburen elvärme(Körs nu endast för vv),och en Panasonic E9EKEB monterade 061219 och en NE9JKE-SPP 100330.

Förbrukning:2006:26600kWh,2007:18168kWh,2008:14974kWh,2009:15806kWh

Utloggad Nettovärmepumpar

  • I branschen
  • Kan värmepumpar
  • *****
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 135
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Nettovärmepumpar
    • www.nettovarmepumpar.se
SV: Var är kvaliten på Panasonic?????????
« Svar #19 skrivet: 14 december 2008, 14:50:53 »
...dt är ju inte så konstigt..Panasonic ( tidigare Matsushita) och Sanyo ingår ju i samma familj.
Han som startade Sanyo var/är gift med Matsushitas dotter...så..........

Asså en liten matsushita :-)

Vet inget själv om detta men det kan mycket väl vara helt sant!
"To be or not to be" Hamlet!
"Do be do be do be" Frank Sinatra!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 694
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!