Jag har haft lite strul med min 1:a EKEB.Det började med för lite köldmedium,men det blev åtgärdat inom 2 v.Och nu har jag just fått fläktmotorn(innedel) utbytt,och det var visst rätt ovanligt på en EKEB,att fläktmotorn skulle "ge upp".Men det fick jag också fixat väldigt snabbt(2-3 v).Säljaren har verkligen gjort allt,för att jag skulle få snabb hjälp.Så jag är mer än nöjd med servicen.Nu är det inte firman,som jag köpte mina pumpar av,som utförde dessa två garantijobb.Min far hade en DKE sitt hus(Bor inte i huset längre),som drabbades av ett kompressorhaveri(Den lät som en stenkross).Och den fick han utbytt inom 2 v.Denna pump var inte såld av samma firma,som jag har köpt mina två pumpar av.Min far hade en Nordic Air innan,som inte funkade som den skulle,men det är en annan historia.
Nu har jag och min far kanske haft tur,som köpte våra pumpar av rätt firma?
Som har gjort allt för,att få nöjda kunder.Nu bor vi på en liten ort,så det kan ju ha gjort sitt också?Men drabbas man av mer eller mindre oseriösa säljare,montörer och leverantörer,så förstår jag att man lätt kan vända sin ilska mot tillverkaren och produkten.Och detta blir snabbt ett problem för tillverkaren.Vilket är synd om den verkligen gör allt,för att åtgärda de fel som uppkommit.Jag försvarar inte Panasonic på nått sätt,men jag vill bara ha sagt,att problem kan alla tillverkare få oavsett produkt.Ju större tillverkaren är ju större kan problemen bli,då mängden felaktiga produkter kan vara större.Och detta gör att tiden blir längre innan alla fel är åtgärdade,men då måste hela kedjan ifrån tillverkare till service funka till 100%.Vilket den inte alltid gör tyvärr.
/Anders studs