Egentligen har jag aldrig fått "Larm" F11, detta indikeras bara när jag nå'n gång ibland kör check på fjärren och scannar igenom alla felkoder, då får jag signal på endast F11.
Har kört kyla och värme fram och tilbaka för att försöka lossa på en ev. kärvande växelventil, har även reset:at med knappen på innedelen men utan resultat. Kanske mitt (F11problem) inte är så allvarligt
Dragspänning på spole o.s.v. är detta nå't man kan höra/mäta om det är OK? Eller bara en beskrivning?
Ger dej lite info om drift/avfrostn. så kanske du kan avgöra vilken "kategori jag har".
Temp: Direkt efter avfrostning.
Ute +2,1 ºC
Insug 22,1 ºC
Utblås 48,6 ºC
Fläkt Max, Fjärr 23 ºC
Momentan Förbrukn kw/h ca:1,1 (typ Clas Olsonmätare)
Avfrostning:
Lampan börjar blinka 0
All frost borta (avrunnen) 6:15
Fläkt/kompressor startar 7:40
Lampa slutar blinka 8:40
Fläkt innedel startar (sakta) 9:50
Fläkt full fart med värme 13:00
Intervall: För tillfället 120min. emellan, men oftast 60min.
Tycker väl att det är ganska dåliga värden rakt över om man jämför med de som presenterats här på forumet i olika trådar.
Pelle.