Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: KrÃ¥nglande Nibe 1110 Fighter 8,5kw  (läst 12420 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

carlss

  • Gäst
carlss
SV: Krånglande Nibe 1110 Fighter 8,5kw
« Svar #15 skrivet: 13 december 2011, 10:42:35 »
Vi har samma problem som du har , jag provkör den igen , det verkar som att LP larm igÃ¥r berodde pÃ¥ strömavbrott tex !  jag har prövat att ha den helt avstängd , kopplat bort den frÃ¥n "elnätet" ifall det är nÃ¥got med "kretskortet"  , pröva det du ocksÃ¥ ! k

padda@hotmail.com

  • Gäst
padda@hotmail.com
SV: Krånglande Nibe 1110 Fighter 8,5kw
« Svar #16 skrivet: 29 januari 2012, 10:17:07 »
Hej..

Tack för en bra och ovanligt uppföljande problemförklaring med lösning....
Annars brukar det inte skrivas när väl problemet är löst...

Min Far har exakt samma problem som du... hade.. Och jag har en likadan pump så jag får nog kolla filtrena...

Han har rengjort filtret, och försökt köra igång... ett antal gåner... Men alltid samma "Lp problem".
Jag var borta och försökte hjälpa honom och såg efter en stunds körning att köldmediet var 32 grader varmt !!
Är det någon som vet vart den tempgiavern sitter ?
Jag misstänkte stark då och ännu mer nu att det är luft i köldmediepumpen...

Trycket i köldmediumkretsen ska enligt kunnig personal byggas upp av sig själv...
Kan man köra igång den ochefter en stund lossa och försöka lufta pumpen ?


Utloggad Roland

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 9744
  • Karma +19/-4
SV: Krånglande Nibe 1110 Fighter 8,5kw
« Svar #17 skrivet: 29 januari 2012, 10:39:17 »
Jag var borta och försökte hjälpa honom och såg efter en stunds körning att köldmediet var 32 grader varmt !!

Köldmediet? Skall det inte vara köldbäraren? Om det är en givare för köldbäraren är troligaste förklaringen att det har kommit in fukt i den så att det är delvis kortslutning. Det yttrar sig genom att den visar för hög temperatur.
5 kW IVT C5 med 118 m aktivt hål (Cirka 0 grader på KBin på senvintern) i Danderyd som värmer 118 dåligt isolerade m2 i ett plan. Genomsnitt/år maj 2002 till maj 2013: 4095 driftimmar/år, 790 kWh/år tillsatsel. Pumpen klarar ca -3 utan tillsatsel.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!