Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: EcoEl 1550 EcoAir 107 Pressostat Högtryck TIPS som funkat för mig  (läst 919 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Pelle83

  • Gäst
Pelle83
EcoEl 1550 EcoAir 107 Pressostat Högtryck TIPS som funkat för mig
« skrivet: 12 oktober 2019, 12:27:53 »
Hel alla som drabbas av larmet pressostat högtryck på ctc grejer.
Jag har själv drabbats av detta under ca 2-3 årstid. Började att larmen kom med långa mellanrum, men allt eftersom kom dem med tätare intervaller.

Jag har läst forum fram o tillbaka utan resultat med förbättring, en firma satte inte smutsfilter utan bättring, haft kyltekniker på plats (som tur var aldrig gjorde något och inte tog betalt för sitt besök) luftat rören till vp osv osv.

Laddpump, cirkulationspump har jag aldrig tvivlat på att dessa fungerar.

Men nu till mitt tips som endast kostade mig och min fru ca 20min arbetstid.
Jag satt för ca 2 veckor sedan och kollade i installationsboken och såg en bild på vp och vikten av att den står plant (våg).
Jag tog vattenpasset och gick ut. Bakdelen på VP hade satt sig med ca 4 cm.
Detta åtgärdades och den har nu stått plant i 2 veckor och inte ett larm under dessa veckor. Vanligen 4-8larm om dagen innan vi satte VP i våg igen.

hela systemet beter sig nu som det gjorde när det var nytt. Vårt system installerades 2012.

Detta kanske inte funkar hos alla, men då detta funkade för mig och det inte kostade något så vill jag ge alla andra Ctc ägare en möjlighet att åtgärda detta fel som kanske inte kostar er mer än ett vattenpass om inte ett sådant finns i era ägor.

Tack för mig, hoppas det hjälper någon att spara pengar.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!