Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Frikyla/värme Ã¥ret runt med jordvärme  (läst 7023 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad kamelryttarn

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 47
  • Karma +0/-0
SV: Frikyla/värme året runt med jordvärme
« Svar #15 skrivet: 07 maj 2019, 15:12:22 »
Vi monterade fläktkonvektorn som ska kyla för någon månad sedan och nu har jag noterat att den elektriska termostaten har börjat aktivera kylan ibland så anläggningen är i full drift. Det gäller alltså en fläktkonvektor som sitter inkopplad direkt mot själva tanken är därmed cirkulerar samma vatten som även går ut i kollektorslangen. Pumpen är en Grundfos UP 15-14B så den bör hålla. Jag har än så länge inte monterat in någon tempgivare i botten av tanken så jag har dålig kolla på hur kallt det återcirkulerande vattnet är men jag skulle tippa på ca 7 grader för tillfället och räknar med att det kommer stiga till omkring 14-15 framåt slutet av sommaren.

(På bilden med pumpen hade jag inte hunnit ansluta returen från konvetorn till tanken via kulventilen)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 670
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!