Det jag menar är att inner delen piper som kvittens för det mesta jag gör men inte när jag ställer tiden i fjärren så detta skickar det inte oavsett hur nära jag står och riktar rätt..
Jag tror inte den är dum så som du skriver, för dels så startar alltså pumpen 1timme och 20 minuter innan inställd tid, MEN då är fjärren fortfarande avstängd och fjärren startar först när rätt tid uppnåtts och om jag passar på att stänga av pumpen i mellan så startar den ändå inte när fjärren vaknar, så alltså timern i pumpen har eget liv mot fjärren's timmer, så det är inte fjärren som skickar signal att pumpen ska starta.
Sen trots att jag valde NEJ på sommartid i appen och sparade det så startade den ändå enligt sommartid idag igen?
MEN jag tror jag lyckades lösa felet för jag gjorde nu pumpen strömlös i en halv minut och fick sedan aktivera timmer igen via fjärren och nu startade den på rätt tid och samtidigt som fjärren.
Dock lite konstigt för senast den var helt strömlös var nu i maj och att den nu gick 20 minuter fel (innan vintertiden) efter bara några månader är ju väldigt märkligt.