Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Köpt Atc Pump,Nybörjare,,, men vetgirig  (läst 1744 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MaSS

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 39
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Köpt Atc Pump,Nybörjare,,, men vetgirig
« skrivet: 16 september 2007, 17:38:39 »
hej på er?

Har köpt 2 pumpar av märket Atc

Mindre pumpar som skall klara värma 80 kvm st.

Jag har installerat dom och är nöjd, nu har jag aldrig haft någon annan pump så man har ju inget att jämföra med.

Om jag läser innan till så sitter det en Rotary kompressor i, jag tar för givet att det är en on/off pump.

En sak jag undrar över är att jag tycker att ena startar ganska ofa sen stannar den står stilla 10 minuter sen startar igen, denna sitter ovanför en balkong dörr kan det vara så att den blir känslig för kallras, antar att det sitter en temgivare i.

Såg en givare som satt på den när jag monterade upp pumpen, denna satt ,ot kylflänsarna är detta tempgivaren? Eller har den något med avfrostning att göra.

Sen så verkar det som den andra innedelen ibland så går bara fläkten på den, jag misstänker att den känner av att luften är varmare än inställt värde så den vill bara rotera luft, kan det stämma?


Vad betyder ordet Dellast som jag läst här om?


Mvh MAS

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!