Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: isbildning  (läst 19629 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

kylteknikern

  • Gäst
kylteknikern
SV: isbildning
« Svar #30 skrivet: 04 maj 2006, 14:17:43 »
Självklart gör de målade bladen ingen skillnad. Det är isbildning på skyddet runt omkring som är problemet. När det är just över nollan bildas det vattendroppar där som fryser av kylan som blåses ut på dem. Det är detta som ska lösas. Det är faktiskt smått otroligt att Thermia aldrig upptäckt och åtgärdat detta. Nu har användarna fått vara provbänk och vi vore tacksamma om leverantören tar fram en lösning och åtgärdar före nästa vinter. Hur svårt kan det vara, det finns ju redan konkurrenter som har löst det. Byta materialet och/eller åka håldiametern för fläkten. Det har flera gånger på denna sida framförts från Thermia hur mycket bättre deras system är jämfört med konkurrenterna. Det borde innebära att de har några konkurrentprodukter hos sig att studera.

Det vore också positivt om man agerar professionellt och proaktivt kontaktar de som har en Atria installerad och åtgärdar för samtliga, inte bara för de som klagar. Man kan nog lugnt utgå från att alla har samma problem. Min granne har frågat mig om råd om vilken pump han skulle välja och jag kan garantera att när han hörde min låta som en smatter blev han inte imponerad. Det säljer inte.

Anders
Undrar var Thermia Support har blivit av? Han som hela tiden har framhållit hur bra deras produkter är jämfört med andras. Kan inte han åtgärda problemet?
Mvh. Jätten

Jag är här men har inte den tid som krävs alltid för att sitta här och skriva.
och för det andra färg på Fläkt bladen?? vem har sagt det? det låter som att det är tagit dirket ur luften (hahaha).
over and out
// Thermia Support

Utloggad AJ

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Råå
  • Antal inlägg: 227
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: isbildning
« Svar #31 skrivet: 04 maj 2006, 20:41:54 »
HÃ¥ller med dig om fläktbladen, vilket du ocksÃ¥ ser om du läser igenom texten  :,v( Det som dock inte är taget direkt ur luften är att det inte verkar sitta nÃ¥gon silikonfog mellan frontplÃ¥ten och ovandelen pÃ¥ min utedel  >:( 

I vilket fall som helst har jag fÃ¥tt bra hjälp frÃ¥n Thermia  Thumbsup och jag har kontaktat er Ã¥f för att fÃ¥ fläktpaketet utbytt pÃ¥ garantin och även en silikonfog ditsatt.

Anders
170m2 i två plan + 80m2 biyta. Ligger med bredsida mot havet. 3½ m3 olja tidigare, Thermia Atria 8 driftsatt 2006-03-24.

kylteknikern

  • Gäst
kylteknikern
SV: isbildning
« Svar #32 skrivet: 31 maj 2006, 00:19:20 »
Bra att du tycker vi är tillmötesgående, det är det vi jobbar hårt för att kunna vara.
Det värmer
// Thermia Support

Utloggad peppe

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: isbildning
« Svar #33 skrivet: 31 maj 2006, 16:12:10 »

Hallå Thermia,
har ni konstaterat att dessa problem endast finns i någon speciell produktions serie?
Kommer ni byta ut fläktpaket för samtliga berörda kunder automatiskt, eller mÃ¥ste man brÃ¥ka till sig det?  :-\
Det är ju svårt att veta hur mycket den egna maskinen låter i jämförelse med andra...

Närmaste grannen nämnde häromdagen att det var lite svÃ¥rt att sova i vintras  :'(

Förut: Exonom (olja) från -69 (3m³ olja/år)
Nu: Thermia Atria 10
Hus: byggår -69, 112m² (bo) + 112m² (bi) + pool

Utloggad AJ

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Råå
  • Antal inlägg: 227
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: isbildning
« Svar #34 skrivet: 31 maj 2006, 18:26:14 »
Peppe,

Enligt info jag fått får du kontakta din åf själv. Jag gjorde det, väntade några veckor men fick ändå ingen respons >:(

Jag kontaktade dÃ¥ Thermia och dÃ¥ plötsligt hörde Ã¥f av sig...  knUp

Anders
170m2 i två plan + 80m2 biyta. Ligger med bredsida mot havet. 3½ m3 olja tidigare, Thermia Atria 8 driftsatt 2006-03-24.

Utloggad KÄLL

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: isbildning
« Svar #35 skrivet: 31 maj 2006, 19:18:36 »

  Hej igen!
 
  Enligt min installatör sÃ¥ finns det nya fläktpaketet bara till 6:an och 8:an. Det är lite synd för det är en väldig skillnad pÃ¥ ljudnivÃ¥n. Är det nÃ¥gon som har nÃ¥n erfarenhet av avrinningsplÃ¥ten som nu ska finnas?

 M.V.H. Kjell

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!