Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sverigepumpen eller Fuji Electric  (läst 8589 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Sverigepumpen eller Fuji Electric
« Svar #30 skrivet: 17 november 2020, 16:08:56 »
1.000.- borde det väl bli med den varianten

4.000.- i rep kostnad och max 3.000.- i återbetalning

fast jag har aldrig hört talas om en hemförsäkring som har 6.000.- i självrisk fast det finns det väl...

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Sverigepumpen eller Fuji Electric
« Svar #31 skrivet: 17 november 2020, 16:11:34 »
Har haft några kunder som haft 6000:- i självrisk på hem/villa försäkring så det verkar inte vara så ovanligt
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Sverigepumpen eller Fuji Electric
« Svar #32 skrivet: 17 november 2020, 17:09:54 »
Gäst999 från kinnan/sverigepumpen får väl ge sin syn på saken , men blir det en kostnad via försäkringslösningen om man får ett fel mellan år 3-5 så verkar en garanti vara ett bättre alternativ.
Kunden borde kanske i alla fall fÃ¥ tips att kolla vilken självrisk man har innan köp  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Sverigepumpen eller Fuji Electric
« Svar #33 skrivet: 17 november 2020, 18:30:45 »
Innan jag började pÃ¥ detta jobb jag har nu sÃ¥ jobbade jag som reparatör i vÃ¥rt familjeföretag där vi jobbade mycket emot försäkringsbolag. Tre av dom bolag som vi hjälpte mest var Dina, Folksam och Länsförsäkringar vilka vi fortfarande gör mÃ¥nga jobb Ã¥t som framförallt second opinion. Det som ni nämner här har jag under mina 8 Ã¥r som reparatör aldrig stött pÃ¥, den enda gÃ¥ngen det strulat är när kunden helt enkelt inte haft en hemförsäkring tecknad.  Om det nu vore sÃ¥ att det här var ett stort problem sÃ¥ borde väl det skrivit lite mer om det här pÃ¥ forumet?


Det blir väldigt svÃ¥rt för mig att objektivt besvara vÃ¥ra garantier och försäkringar dÃ¥ det faktiskt är sÃ¥ att dom som ifrÃ¥gasätter dom är mina konkurrenter och inte mina kunder.  Det blir lite som om jag skulle skriva om en dam i Göteborgstrakten som blev nekad garanti pÃ¥ sin me zubadan dÃ¥ det kommit löv och täppt igen avfrostningshÃ¥len och det blev en isklump som sen gjorde att den frös sönder. Eller den daikinpump i skaratrakten där kortet i utedelen kortslöts men det gick inte pÃ¥ garanti dÃ¥ det skylldes pÃ¥ Ã¥skan.

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Sverigepumpen eller Fuji Electric
« Svar #34 skrivet: 17 november 2020, 18:42:15 »
Vet inte riktigt om jag borde kallas konkurrent eller om det är mig du menar , har handlat frÃ¥n er och brukar skriva att ni har bra service och support men fÃ¥r väl helt enkelt sluta med det  ::)

Tyckte annars det vore rätt enkelt för dig som har koll och gillar försäkringslösningen med att bara ge ett svar på mitt exempel?

Självklart går det att hitta ärenden däre en försäkring kanske hade varit bra, gäller inte bara värmepumpar.
Men gör som tidigare och ha längre garanti och sen en försäkring för den som gillar det, bara en Ã¥sikt i all välmening  tummenupp
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Gäst 999

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2345
  • Karma +12/-7
SV: Sverigepumpen eller Fuji Electric
« Svar #35 skrivet: 17 november 2020, 19:11:15 »
Vet inte riktigt om jag borde kallas konkurrent eller om det är mig du menar , har handlat frÃ¥n er och brukar skriva att ni har bra service och support men fÃ¥r väl helt enkelt sluta med det  ::)

Tyckte annars det vore rätt enkelt för dig som har koll och gillar försäkringslösningen med att bara ge ett svar på mitt exempel?

Självklart går det att hitta ärenden däre en försäkring kanske hade varit bra, gäller inte bara värmepumpar.
Men gör som tidigare och ha längre garanti och sen en försäkring för den som gillar det, bara en Ã¥sikt i all välmening  tummenupp



Det är exakt det jag menar, det finns för och nackdelar med dom bÃ¥da systemen och det är väl igentligen det jag vill ha fram och därför jag gick in i den här diskussionen. Och om vi talar om din frÃ¥ga sÃ¥ kan jag inte svara pÃ¥ den dÃ¥ jag inte varit med om att nÃ¥gon haft högre självrisk än just 3000:- och om man nu har det sÃ¥ är det ju ett aktivt val dÃ¥ man fÃ¥r lägre premie och dÃ¥ har man valt just högre självrisk  tummenupp

Utloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8446
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Sverigepumpen eller Fuji Electric
« Svar #36 skrivet: 17 november 2020, 19:29:06 »
Visst är det ett aktivt val med självrisk, dom som har haft en hög självrisk när vi varit på försäkringsärenden har inte riktigt varit medvetna om att man kan gå via hem/villaförsäkringen på vitvaror utan snarare tänkt att får jag en riktigt dyr skada som tex vattenskada så är en lite högre självrisk ok mot en lägre premie då många anser att risken för en större skada är rätt ovanlig.

Personligen ser jag som privatperson hellre en lång garantitid jämfört med en försäkring på tex en luftvärmepump.
Vid kundbesök får man ofta frågor om garantier och flera har uppgett att dom kikat på sverigepumpen men hoppat över det på grund av kort garanti, men kanske finns lika många som köper erat koncept som det bättre.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Daikin_

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2870
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Sverigepumpen eller Fuji Electric
« Svar #37 skrivet: 17 november 2020, 20:08:11 »
Vet ej om det syftas på mig kanske i denna tråd av Kinnan säljaren.
Om han tittar i början av tråden så rek jag trådskaparen att välja en Panasonic före Fujitsu i detta fall.
Dock så var jag frågande till om trygghetspaketet hade några dolda risker då det framfördes som så mycket bättre än en garanti.
Det varierar från fall till fall vad som är bäst för kunden men transparensen är viktig så man vet vad man väljer mellan.

D

Utloggad TJGreene

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Sverigepumpen eller Fuji Electric
« Svar #38 skrivet: 18 november 2020, 10:35:19 »
Självklart är det bättre för kunden med en garanti på 5 år istället för 3+2 års försäkring. För installatörerna kan det nog va bättre att fakturera försäkringsbolag istället för distributören/varumärket så installatören får betalt för sina kostnader fullt ut. Vissa varumärken är snåla med restid tex för installatörerna samt att de har fasta/låga ersättningar vid garantiarbeten.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!