0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Båda offerterna är på ca 24300kr. Man kan få HZ:an för 20000 monterat och klart på nätet, men då ska dom ha ca 2000 för nermontering av den gamla pumpen. Sen tror jag inte rörlängden som ingår räcker. Sen ett tak på det, för det vill vi ha. Allt det ingår med Sverigepumpen. Kör nog på det. Ska kolla garantier bara!
om det finns liv i den gamla pumpen tar man inte betalt för nertagningiom att du fått samma pris välj Panasonicen
Har sverigepumpens återförsäljare olika varianter på garantier dom kan lämna Nu kanske garantin och försäkring marknadsförs som ”totalgaranti” !
I praktiken är det nog mer eller mindre ingen skillnad för kunden om det är garanti eller försäkring.Det som eventuellt kan skilja är väl handläggningstiden eftersom det är två parter inblandande i hanteringen av ärendet.Så lite är väl hela denna diskussion "en storm i ett vattenglas", och som så många gånger förr är det detaljer som diskuteras, detaljer som för de allra flesta totalt saknar betydelse.
Vet ej hur det är i detta fallet men om kostnaden för skadan är mindre än självrisken för hemförsäkringen så brukar ingen ersättning utgå.MvhD
Fel
Jag sade inte att det är så, undrade om det är så.Ser att försäkringen ligger hos Arctic och det gör mig mer fundersam. Kan du ladda upp eller länka till fullständiga villkoren på trygghetsförsäkringen ?D
Tjena, Daikin använder väl själva arctics försäkringar?
Absolut, på bergvärmen.Dock inte på luft/luft.En reparation på en bergvärme ligger oftast över självrisken på en villahemförsäkring så där blir det oftast inget problem. Vi informerar även kunderna om villkoren för trygghetsförsäkringen.På en luft/luft kan reparationskostnaden understiga självrisken och då blir det problem. Av denna anledning lyfte jag fram ev. problem.Hade du villkoren för Arctic hos er ?DTjena, jag tycker du skall kika lite på arctics hemsida där finns säkert deras villkor. Alt så tittar du hos er själva som gör reklam för samma försäkring.
Vet inte riktigt om jag borde kallas konkurrent eller om det är mig du menar , har handlat från er och brukar skriva att ni har bra service och support men får väl helt enkelt sluta med det Tyckte annars det vore rätt enkelt för dig som har koll och gillar försäkringslösningen med att bara ge ett svar på mitt exempel?Självklart går det att hitta ärenden däre en försäkring kanske hade varit bra, gäller inte bara värmepumpar.Men gör som tidigare och ha längre garanti och sen en försäkring för den som gillar det, bara en åsikt i all välmening